Honda Motor intenționează să își dubleze vânzările globale de mașini hibride la 1,3 milioane de vehicule anual până în 2030, pentru asigura o „punte” până la momentul în care vehiculele complet electrice vor deveni majoritare.
Conform oficialilor Honda, din 2026 compania niponă va începe să își doteze mașinile cu noi sisteme hibride de propulsie, mai eficiente. Primele vizate sunt vehiculele compacte și de dimensiuni medii e vor avea motoare modernizate, noi platforme și tehnologii de ultimă oră.
Această decizie a celor la Honda vine pe fondul majorării cererii de mașini hibride în special în SUA, cea mai mare piață a mărcii. În același timp, producătorul japonez își dorește ca astfel să depășească momentul de criză al vânzărilor de mașini complet electrice.
Orientarea către mașini cu sisteme hibride de propulsie înseamnă însă că Honda va renunța la lanul său de a crește producția de mașini electrice la peste două milioane până în 2030 și de a vinde numai EV-uri și vehicule cu pile de combustie până în 2040.
„Mașinile hibride vor servi ca o punte până când EV-urile vor deveni pe deplin răspândite”, a declarat Katsuto Hayashi, directorul operațiunilor mărcii Honda.
„Poate că Prius de la Toyota vă vine în minte când vă gândiți la hibrizi, dar eu cred că putem schimba jocul”, a adăugat Hayashi menționând și că Honda nu intenționează să își modifice strategiile de dezvoltare și investiții ca răspuns la politicile lui Donald Trump pentru piața americană.
Prin utilizarea mai multor piese comune între modele, Honda va reduce costurile și va dubla profitul brut per vehicul pentru modelele hibride la unitățile de producție din SUA după 2027, a continuat oficialul.
În China, acolo unde mărcile străine se luptă cu concurența producătorilor locali de mașini electrice, Honda se va concentra în continuare pe vehiculele electrice, dar va lansa, de asemenea, modele cu sisteme hibride de generație următoare.