Honda e precaută cu privire la startul producției de noi modele de mașini electrice, din cauza politicii industriale anunțate de Trump

Da mai departe!

Honda Motor va fi precaută cu privire la începerea producției de noi vehicule electrice din cauza incertitudinii cu privire la politica industrială a președintelui ales Donald Trump, a declarat marți un director executiv al producătorului auto japonez.

Comentariile celui de-al doilea cel mai mare producător de automobile japonez evidențiază modul în care companiile globale rămân vigilente împotriva politicilor imprevizibile ale SUA, când Trump preia mandatul pe 20 ianuarie.

„Din cauza inițiativelor lui Trump, am putea fi foarte atenți cum vom începe producția de modele electrice viitoare”, a declarat vicepreședintele executiv Honda, Noriya Kaihara, la conferința de tehnologie CES din Las Vegas.

Honda va fi, de asemenea, precaută cu privire la planurile sale de fabricare a bateriilor în Canada, ținând cont de reglementările guvernamentale și de tendințele pieței vehiculelor electrice, a spus Kaihara. „Poate că va trebui să amânăm cumva începerea producției de modele EV”, a spus el.

Anterior, la CES, producătorul auto a dezvăluit prototipuri ale viitoarelor mașini electrice Honda 0, inclusiv un model SUV care va fi introdus pe piața nord-americană în prima jumătate a anului 2026.

Modelele Honda 0 vor fi echipate cu tehnologie de conducere autonomă la nivel de „ochi dezactivați” și vor fi ulterior disponibile pe piețele globale, inclusiv în Japonia și Europa, a spus compania.

Honda urmărește să vândă doar vehicule electrice și vehicule cu celule de combustibil până în 2040, deși modernizează și hibrizii pe termen scurt pentru piața din SUA, pe fondul unei creșteri stagnante a vehiculelor electrice.

Revenirea lui Trump complică planurile de tranziție a vehiculelor electrice și afacerile din America ale Honda, împreună cu alți producători auto mondiali precum General Motors și Stellantis.

În noiembrie, directorul de operațiuni Honda, Shinji Aoyama, a declarat că producătorul auto ar putea fi nevoit să se gândească la schimbarea producției dacă SUA ar impune tarife permanente pentru vehiculele importate din Mexic, așa cum a afirmat Trump.

În discuțiile de fuziune cu cel de-al treilea cel mai mare producător de automobile din Japonia, Nissan, Kaihara a spus că Nissan are  supracapacitate în America de Nord și ar putea reduce forța de muncă acolo, refuzând în același timp să comenteze detaliile discuției.

Related posts