Honda Civic Type R nu mai are viitor în Europa, cel puțin nu în forma cu ICE

Da mai departe!

Hot Hatchul Honda Type R moare în Europa, dar Ce Urmează Te-ar Putea Șoca. Japonezii nu se angajează să păstreze Type R turbo, sau chiar să fie alimentat deloc de un motor.

Honda Civic Type R dispare din Europa. Dar, în loc să deplângă dispariția acestui nume, Honda pare să privească deja spre viitor, iar acest lucru ar putea implica foarte bine electrificarea.

Rămâne de văzut dacă injecția de electricitate va veni sub forma unui hibrid sau a unui vehicul electric pur-sânge (EV), similar cu Hyundai Ioniq 5N. În prezent, Civic Type R părăsește țărmurile europene din cauza neconformității sale cu noul mandat al UE, legislația GSR2, care impune instalarea tehnologiei de monitorizare a șoferului.

În timp ce generația FL5 a modelului Type R își încheie ciclul în Europa, va continua să fie disponibilă în SUA și Japonia în viitorul previzibil. Dacă ar reveni, probabil într-o nouă generație, ar putea deveni un EV.

Ei bine, în timp ce vorbea cu AutoExpress la lansarea recentă a noului model Prelude de la Honda, liderul de proiect Tomoyuki Yamagami a sugerat că viitorul Type R nu este legat de moștenirea sa cu motor cu ardere internă (ICE). Potrivit spuselor sale, „Type R poate fi orice în viitor, în funcție de cerințele pieței… Type R nu depinde de un sistem de propulsie turbo”, subliniind că esența numelui constă în maximizarea performanței dinamice, nu strict în specificul sistemului său de propulsie.

Această viziune se aliniază cu ceea ce Centrul BEV (Vehicule Electrice cu Baterie) al Honda a dezvăluit la CES la începutul acestui an. Acolo, Toshihiro Akiwa, șeful Dezvoltării BEV la Honda, a detaliat ce ar putea oferi un posibil Type R electric.

Motoarele electrice schimbă ecuația. Nu există un VTEC cu turații înalte, nici sunetul turbinei, și niciunul dintre indiciile auditive obișnuite pe care entuziaștii le asociază cu performanța. Akiwa spune că provocarea este cum să se traducă aceste caracteristici într-o experiență de condus palpitantă care să rămână fidelă spiritului Type R: „Nu este vorba doar despre putere, ci despre sunet, vibrații, accelerație și experiența umană. Acestea sunt bucuriile condusului.”

Impulsionarea Honda către electrificare începe serios cu două noi vehicule electrice, berlina din Seria 0 și SUV-ul de dimensiuni medii, programate pentru producție în 2026. Acestea vor fi primele dintre cele șapte noi modele construite pe platforma electrică de generație următoare a Honda.

Deși variantele Type R ale acestor modele nu au fost confirmate oficial, platforma este de așteptat să suporte puteri de până la 480 CP, lăsând mult spațiu pentru ca un viitor hot hatch electric să-și pună amprenta.

Related posts