GWM anunță că va lansa un 2026 – rivalizează cu Ferrari SF90 și va avea jumătate de preț

Da mai departe!

Great Wall Motor (GWM) va introduce primul său supercar la sfârșitul anului 2026, conform declarațiilor președintelui companiei, Wei Jianjun. Acesta l-a descris ca fiind „primul automobil sport din China în adevăratul sens al cuvântului” și a confirmat că proiectul este deja în dezvoltare de patru până la cinci ani, după cum a raportat Auto-home.

Programul este dezvoltat în cadrul nou-înființatului „Ultra Luxury Vehicle Business Group”, condus chiar de Wei în calitate de președinte. Fostul vicepreședinte GWM pe Tehnologie, Song Dongxian, a fost numit CEO, iar Zhang Xiaobo este CTO (Chief Technology Officer). Inițiativa a fost susținută și de recrutări internaționale menite să consolideze capacitățile de design și inginerie.

Merită menționat faptul că, la începutul acestui an, pe internet a circulat un rezultat al revizuirii mărcii pentru numele „Zixin Auto” (自信汽车, care înseamnă Confidence Auto). Solicitantul era Great Wall Motor Co., Ltd., fapt ce a atras atenția publicului. Potrivit rapoartelor, „Zixin Auto” este poziționat la un nivel înalt în cadrul Grupului Great Wall și ar putea avea ca scop să concureze cu brandul Yangwang al celor de la BYD pe segmentul ultra-lux.

Prima indicație publică a modelului a apărut în iulie 2025, în timpul unei ședințe foto a companiei care marca a 35-a aniversare a GWM. Un vehicul acoperit, cu aripi late și o postură joasă, a fost zărit în fundal, declanșând speculații cu privire la designul și obiectivele sale de performanță.

Ulterior, CTO-ul GWM, Wu Huixiao, a dezvăluit că firma lucrează la un produs orientat spre supercaruri, Ferrari SF90 fiind identificat ca reper (benchmark). Rapoartele din industrie sugerează că mașina ar putea adopta un motor V8 twin-turbo de 4.0T dezvoltat intern, cuplat cu un motor electric într-o configurație plug-in hybrid. Deși detaliile finale rămân neconfirmate, speculațiile timpurii sugerează o putere combinată de aproximativ 1.000 de cai putere, o accelerație de la 0 la 100 km/h în sub 3 secunde și o viteză maximă ce depășește 350 km/h.

Dacă aceste specificații se materializează, performanța ar plasa modelul GWM în competiție directă cu supercarurile europene consacrate, deși la un cost potențial mult mai mic. Așteptările pieței sugerează un preț în jurul valorii de 2 milioane de yuani (aproximativ 280.000 USD), adică aproximativ jumătate din prețul unui Ferrari SF90 în China.

GWM a pus accentul atât pe performanță, cât și pe controlul costurilor în acest proiect. De asemenea, este de așteptat ca vehiculul să încorporeze materiale avansate și elemente aerodinamice, designul său îmbinând influențe globale cu referințe culturale chineze.

Pentru GWM, o companie cunoscută în special pentru SUV-uri și pickup-uri, intrarea în categoria supercarurilor marchează o schimbare semnificativă de direcție a mărcii. De asemenea, acest pas reflectă o tendință mai largă în rândul producătorilor auto chinezi de a se extinde în nișa vehiculelor de înaltă performanță, urmând exemplul unor modele precum Yangwang U9 de la BYD și SU7 Ultra de la Xiaomi.

Dacă specificațiile raportate se confirmă, supercarul GWM s-ar alătura unui grup restrâns de supercaruri hibride plug-in cu motor V8, o categorie deja reprezentată de modele precum Porsche 918 Spyder și Koenigsegg Regera, și extinsă recent de modelele V8-hibride anunțate de Aston Martin, Ferrari și Lamborghini.

Related posts