Guvernul chinez le cere producătorilor auto să nu le mai vândă așa de ieftin

Da mai departe!

China le-a cerut sâmbătă producătorii locali de de automobile să oprească războaiele brutale ale prețurilor pe care le poartă, această cursă reprezentând o amenințare la adresa sănătății și dezvoltării durabile a sectorului, după ce mai mulți conducători din industrie au deschis un front nou din cauza presiunilor prețurilor prin reduceril mari oferite cumpărătorilor, relatează Reuters.

Tensiunile dintre unii jucători de top au ieșit la iveală pe măsură ce concurența s-a intensificat pe cea mai mare piață auto din lume, războaiele prețurilor deschise la începutul anului 2023 dând puține semne de aplanare, în ciuda îngrijorării atât a guvernului, cât și a industriei.

Ministerul Industriei a declarat că se va uni cu agențiile de aplicare a legii pentru a combate concurența neloială și a lua măsurile de reglementare necesare.

„Nu există câștigători într-un „război al prețurilor”, cu atât mai puțin în viitor”, este un text publicat pe contul de WeChat al instituției, promițând să apere consumatorii și să promoveze o dezvoltare de înaltă calitate a industriei.

Comentariile au venit după stimulentele oferite săptămâna trecută de gigantul vehiculelor electrice BYD pentru peste 20 dintre modelele sale, care i-au determinat pe mai mulți rivali, precum Geely și Chery, să-i urmeze exemplul.

Declarațțile Ministerului vin după un apel similar lansat sâmbătă de Asociația Producătorilor de Automobile din China (CAAM) pentru un armistițiu în războaiele prețurilor, spunând că acestea afectează profitabilitatea și eficiența.

Asociația a adăugat că o nouă rundă de „panică” de război a prețurilor a fost declanșată în China, după reduceri substanțiale oferite pe 23 mai de un producător auto a cărui nume nu l-a precizat.

CAAM a propus soluții, cum ar fi ca grupurile auto să adere la principiul concurenței loiale și ca jucătorii mai mari să se abțină de la tentația de crea monopoluri de piață.

„În afară de reducerea prețului mărfurilor conform legii, întreprinderile nu vor arunca bunuri la prețuri sub cost”, a adăugat organizația.

Stimulentele BYD, care includ subvenții guvernamentale de schimb, pot reduce costul intern al modeluluiSeagull la doar 55.800 de de yuani (7.750 de dolari).

Vineri, un director al BYD a caracterizat ca alarmiste comentariile șefulie companiei chineze Great Wall Motor că industria este „nesănătoasă”.

Related posts