Producătorul chinez de automobile electrice BYD a raportat un profit net în creștere pentru al doilea trimestru al acestui an, chiar dacă a continuat un război al prețurilor care a inclus reduceri semnificative la cele mai bine vândute modele, transmite Reuters.
În perioada aprilie-iunie 2024, profitul net al BYD a ajuns la 9,1 miliarde yuani (1,3 miliarde dolari), în creștere cu 32,8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce veniturile au crescut cu 25,9%, până la 176,2 miliarde de yuani.
BYD a dobândit un avans semnificativ pe piața automobilelor electrice și hibride din China, profitând de strategia sa de integrare pe verticală prin utilizarea unor componente cheie, precum bateriile, care sunt produse în interiorul companiei. De asemenea, BYD și-a extins prezența internațională, în zone precum Europa și Mexic, unde intenționează să construiască facilități de producție.
„Pentru vehiculele care în China costă mai puțin de 150.000 de yuani (21.046 de dolari), BYD are o putere de preț absolută pentru că, exceptând parbrizul și anvelopele, compania produce aproape totul la nivel intern”, precizează Rosalie Chen, analist la Third Bridge.
Mai mult de jumătate din autoturismele vândute în China au un preț de sub 21.000 de dolari.
În condițiile în care și-a propus o creștere a vânzărilor de 20% în acest an, BYD a început să ofere reduceri semnificative de preț la automobilele sale electrice din seriile Dynasty și Ocean, pentru a-și consolida poziția de lider pe piața chineză a vehiculelor electrice și hibride.
În primele șapte luni ale acestui an, BYD a vândut cu 14,5% mai multe vehicule decât cele două joint ventures ale Volkswagen din China. Analiștii de la Counterpoint Research estimează că, pe ansamblul acestui an, BYD va detrona Tesla din poziția de cel mai mare vânzător de automobile electrice din lume, cu o cotă de 17,7% din piața globală, față de 17,2% în cazul Tesla.
Vânzările de peste hotare au fost responsabile pentru 11,9% din totalul vânzărilor BYD în primele șapte luni ale anului, un procent aproape dublu față de perioada similară a anului trecut, potrivit calculelor Reuters. Pe lângă expansiunea pieței, BYD încearcă să își îmbunătățească profitabilitatea prin creștere vânzărilor celor trei mărci premium ale sale, Denza, Fangchengbao și Yangwang, care împreună au reprezentat 5% din vânzările totale în primul semestru.
BYD a început ca un producător de baterii, dar a investit sume mari în cercetare și dezvoltarea de tehnologii în domeniul automobilelor electrice și vehiculelor plug-in hybrid. BYD a putut să crească semnificativ atunci când piața auto din China a decolat grație subvențiilor generoase oferite la achiziționarea de automobile electrice.
La începutul anului, BYD a semnat pre-contractul de vânzare-cumpărare al unei suprafețe de teren de 300 de hectare amplasate la marginea orașului Szeged, sudul Ungariei, unde compania chineză intenționează să își construiască prima sa uzină din Europa.
Constructoructorul chinez BYD a intrat recent pe una dintre cele mai mari țări ale lumii, după numărul de locuitori, având inclusiv planuri pentru o fabrică, relevă datele analizate de Profit.ro.
Build Your Dreams, așa cum se numește de fapt compania BYD, cu sediul în China, intră oficial pe piața din Pakistan, a cincea cea mai populată țară din lume, după India, China, SUA și Indonezia.
Compania va lansa, într-o primă fază, trei modele pe această piață, modele pe care le cunoaștem din Europa: SUV-ul Atto 3, micul hatchback Dolphin și sedanul Seal. Mașinile vor fi vândute cu propulsii electrice și PHEV.
Pentru a intra mai rapid pe piață, BYD a încheiat un parteneriat cu o companie locală, unul dintre cele mai mari grupuri, care va asigura rețeaua de distribuție, urmând ca vânzările să înceapă din acest an, în trimestrul al patrulea.
În același timp, constructorul chinez și-a propus să construiască și o fabrică de automobile în Pakistan, unde vor fi produse mașinile inclusiv pentru alte piețe din regiune, în Karachi, în zona portului Qasim, acolo unde se află și uzinele Toyota, Suzuki și Kia.
Pakistan are deja prezente pe piață companiile chineze Great Wall Motor, SAIC și Changan, însă niciuna nu a investit până acum într-o uzină locală.
BYD este cel mai mare producător de automobile electrificate (BEV plus PHEV) din lume, disputându-și totodată poziția de lider pe segmentul de mașini pur electrice, în competiție cu Tesla. În China, BYD este de câțiva ani cel mai mare producător auto, având 1,6 milioane de vehicule vândute în prima jumătate a anului, la distanță de cele un milion de vehicule vândute de Chery și aproape un milion vândute de Geely.
Piața auto din Pakistan se află mult sub potențial, raportat la populația țării, în urmă cu aproximativ doi ani fiind înregistrat un declin major, din cauza inflației și condițiilor economice. După un an 2023 dezastruos, astăzi, vânzările lunare de autovehicule au o medie de 8 – 9 mii de unități, după ce în 2022, până în luna iunie, ajunseseră la peste 20.000 de vehicule lunar. Cele mai populare mărci sunt Suzuki și Toyota, fiind evindentă influența din țara vecină, India.