Ford se apropie tot mai mult de momentul debutului noului SUV pe care l-a anunațat deja pentru piața din Europa, o mașină cu motorizare multi-energie care va fi produsă în Spania, pentru a răspunde cererii crescute de automobile hibride și PHEV. Americanii păstrează numele EcoSport.
Ford EcoSport, care a dispărut din peisajul auto odată cu oprirea producției în urmă cu un an, în uzina din Craiova, va reveni într-o nouă formă, cu dimensiuni mărite și cu prețuri care ar trebui să facă din acest model un concurent pe segmentul B-SUV accesibil, acolo unde lider de piață este Dacia Duster.
Potrivit informațiilor publicate atât în Brazilia, cât și în India, planurile Ford au câteva elemente foarte clare: viitorul SUV, pe care compania l-a confirmat deja, se va numi EcoSport, pentru a exploata notorietatea modelului care a fost produs la Craiova.
În al doilea, rând, dimensiunile sale vor fi specifice segmentului B-SUV, dar vor fi mai mari decât cele pe care le-a avut ultima generație ieșită din producție. În al treilea rând și cel mai important, mașina va avea prețuri mai mici decât Puma pentru a putea concura cu Duster.
Ce se știe cert până în prezent, din surse oficiale, este faptul că noul SUV, despre care Ford a spus că va fi compact, va fi produs în Spania, în uzina din Almussafes, unde era programată producția unui nou model electric. De asemenea se știe că va avea motoare hibride și că producția va începe în 2027, ceea ce înseamnă că versiunea de serie va debuta în fața publicului la finalul lui 2026, cel mai târziu.
Informațiile transmise de companie angajaților uzinei vorbesc despre un volum de 300.000 de unități anual, ceea ce înseamnă că studiile de piață au confirmat o posibilă cerere ridicată pentru un astfel de model. Mașina ar trebui, însă, să înlocuiască complet pe liniile de fabricație prognozatul model electrice despre care Ford a vorbit la momentul anunțării propriei strategii electrice. De altfel, la lansarea lui Puma Gen-E, reprezentanții companiei au spus că acesta este ultimul din lista pregătită de Ford pentru piața din Europa, în acest moment.
„În termeni de volum de muncă și ocupare a forței de muncă, noul model va garanta niveluri mai mari decât ceea ce ar însemna o platformă electrică astăzi”, au transmis șefii Ford angajaților din Spania la momentul la care a fost anunțat noul model.
. Angajații au transmis că noile informații reprezintă o veste foarte bună pentru viitorul fabricii.
„Va fi un vehicul complet nou și va fi lansat la jumătatea anului 2027”, au mai transmis reprezentanții sindicatelor din uzina Ford, la finalul întâlnirii cu șefii constructorului american.
Fabrica Ford din Valencia a fost câștigătoare în momentul în care conducerea Ford Europe a decis să-și planifice rețeaua de producție pentru perioada următoare, în care și-a propus să treacă definitiv la propulsia electrică. Fabrica spaniolă a câștigat în fața uzinei din Saarlouis, Germania, care astfel a primit decizia de închidere. În același timp, fabrica se află într-o perioadă dificilă, din cauza scăderii cererii de automobile de pe piața din SUA, unde este expediat SUV-ul Kuga, care a rămas singurul automobil asamblat la Valencia.
Jim Farley, șeful Ford, a anunțat că strategia de trecere la propulsia electrică nu mai ia în calcul anul 2030, astfel că producătorul american va vinde mașini cu combustie și după această dată.
Micul SUV Ford EcoSport a fost fabricat la Craiova timp de șase ani, el fiind produs în paralel și în India. El a fost scos din producție de la Craiova la finalul lui 2023 și a fost eliminat din planurile Ford pentru Europa, în cadrul strategiei de electrificare. EcoSport a fost unul dintre puținele SUV-uri de clasă B din Europa care oferea și o versiune cu tracțiune integrală.
Din păcate pentru România, viitorul model nu va mai fi fabricat la Craiova, pentru că acolo planurile de producție acoperă întregul spațiu industrial, cu SUV-ul Puma și cu modelele comerciale Tourneo și Transit Courier, inclusiv versiunile electrice.
Dar EcoSport va prelua de la aceste modele platforma, care a mai fost folosită de vechea generație și care acum a fost actualizată pentru Puma și familia Courier, în plus fiind posibil, după cum reiese din informațiile neoficiale, ca mașina să utilizeze o parte din componentele familiei Courier, reducând astfel costurile de dezvoltare și de producție.