Ford Tourneo Courier, produs la Craiova, a obținut un scor slab la testele EuroNCAP

Da mai departe!

Ford a primit o veste proastă de la organizația EuroNCAP, la finalul testelor efectuate în cea mai recentă serie. Modelul Tourneo Courier, fabricat la Craiova, a primit doar trei stele, din cauza scorului mic obținut pentru pasagerii de pe bancheta din spate, potrivit unui comunicat al organizației europene.

Ford intră în aceeași ligă a mașinilor cu numai trei stele obținute la testele de impact, din alte cauze decât mașinile depunctate pentru lipsa sistemelelor active. Versiunea de pasageri a lui Transit Courier, numită Tourneo Courier, a primit scoruri mediocre atât la capitolul „ocupanți adulți”, cât și la cel al sistemelor de asistență.

EuroNCAP spune că, deși Transit Courier a primit calificativul Platinum pentru nivelul ridicat de tehnologii de siguranță activă, versiunea de pasageri a căzut testul de impact, considerat „o poveste destul de diferită”.

„La impactul frontal cu barieră rigidă pe toată lățimea, protecția capului a fost evaluată ca slabă pentru pasagerul de mică înălțime care stă pe bancheta din spate. Testul este unul dur pentru sistemul de reținere din spate, care include centurile, pretensionatoarele și limitatoarele de sarcină. Aceasta a fost o performanță de siguranță surprinzător de mediocră pentru Ford și a rezultat într-un rating de trei stele”, spune celebra organizație non-profit.

Conform reprezentanților EuroNCAP, Ford a transmis că va rectifica această problemă, iar în 2025 va retesta mașina. Reacția Ford este una total diferită față de cea pe care a avut-o Dacia atunci când a primit 3 stele pentru Duster și a spus că scorul este conform cu cerințele și bugetul clienților săi.

Scorul afișat de EuroNCAP pentru testul cu barieră rigidă arată 62% pentru pasagerii adulți, acesta fiind cel mai mic scor obținut în ultimii doi ani de o mașină la acest test. Zona vulnerabilă, conform infograficului EuroNCAP este capul, care are o protecție considerată slabă.

La testul pentru ocupanții copii, scorul nu este nici el extraordinar, 80%, fiind mai slab decât cel primit de Duster (84%), din cauza absenței diferitelor dispozitive considerate necesare, cum este sistemul Isofix pentru scaunul din centru.

În privința sistemelor de asistență de siguranță, scorul obținut a fost de 54%, și acesta fiind mai slab decât cel primit de Duster. Detaliat, la asistența la viteză mașina a primit 2 puncte din 3, la monitorizarea pasagerilor, 1,3 puncte din 3, la asistență la părăsirea benzii, 2,5 puncte din 3, la AEB Car-to-car (frânare de urgență la impact iminent), 4,1 puncte din 9.

FOTO Ford Tourneo Courier, produs la Craiova, a obținut un scor mai slab decât Duster, la testele EuroNCAP

Pachetul de mașini testate de EuroNCAP a mai inclus alte două modele, SUV-urile Cupra Tavascan și MG HS, ambele având un comportament foarte bun și fiind răsplătite cu cinci stele din partea organizației. Pentru Tavascan nu este nicio surpriză, având în vedere faptul că marca Cupra are statut premium în cadrul grupului și era firesc să primească cele mai bune echipamente. Nici MG HS nu mai este o surpriză, dacă ținem cont de faptul că toate mașinile produse în China, testate de EuroNCAP în ultimii 3 – 4 ani au primit scor maxim la testele de siguranță. Modelul HS a primit, de altfel, și în 2019, cu vechea generație, același punctaj maxim, apreciat acum ca fiind „impresionant”.

„Poate părea că Euro NCAP stabilește o sarcină grea pentru producători, dar colaborăm strâns cu industria, încurajând schimbări în proiectarea mașinilor care în cele din urmă salvează vieți.

Pe măsură ce Euro NCAP își actualizează protocoalele pentru a fi mai stricte, cu noi orientări pentru tehnologiile de siguranță și în legătură cu utilizatorii vulnerabili, ne asigurăm că, în calitate de consumator, aveți cel mai bun echipament de siguranță disponibil în standard pe noua dvs. mașină, pentru a vă face călătoria cât mai sigură posibil.

Protocoalele Euro NCAP 2026 sunt acum disponibile pentru ca industria să le revizuiască, evidențiind viitoarele inovații în materie de siguranță care vor fi adăugate programului nostru de testare”, a declarat Michiel van Ratingen, Secretar General EuroNCAP.

Instituția a mai publicat o serie de ratinguri bazate pe teste anterioare cu modele similare. Ca urmare, Ford Capri a primit același scor de 5 stele precum Explorer, Mitsubishi ASX a primit același scor de 4 stele ca Renault Captur, iar Chery OMODA 5 cu propulsie electrică primește tot 5 stele ca mașina testată în 2022.

De asemenea, Renault Rafale a primit cinci stele în virtutea testului efectuat de Austral, o mașină cu care împarte un procent foarte mare de componente.

Related posts