Ford oprește în liniște producția unui model emblematic: Focus

Da mai departe!

Ford pune capăt în liniște producției modelului Focus, în timp ce compania se confruntă cu o criză în creștere pe piața europeană. Ultimul Ford Focus a ieșit în liniște de pe linia de asamblare din Germania. Lansat în 1998, Focus a generat milioane de vânzări și ar putea fi înlocuit în Europa de un nou crossover de dimensiuni medii.

Războiul Ford împotriva mașinilor clasice a mai făcut o victimă, iar de data aceasta este Focus. Deși modelul a părăsit piața nord-americană în 2018, acesta a supraviețuit peste ocean.

Din păcate, coasa morții a revenit, deoarece ultimul Focus ar fi ieșit de pe linia de asamblare din Saarlouis, Germania. Ford nu a anunțat oficial încheierea producției, dar muncitorii au deplâns pierderea mașinii, descriind sfârșitul acesteia ca fiind „dureros” și „trist.”

Și mai rău, viitorul uzinei din Saarlouis pare sumbru. În urmă cu doi ani, Ford a declarat că a „efectuat o căutare extinsă” pentru un cumpărător și a semnat un acord neobligatoriu cu un potențial investitor în iunie 2023. Cu toate acestea, investitorul nenumit s-a retras după un „proces riguros de due diligence și negociere.”

Moartea Focus este cea mai recentă lovitură pentru divizia europeană a companiei, care a înregistrat o scădere bruscă a vânzărilor în ultimii ani. Au existat, de asemenea, reduceri dureroase de personal, precum și o colaborare dezastruoasă cu Volkswagen.

Pe acest fundal, Ford Europa are un nou președinte, Jim Baumbick, care trebuie să ia decizii dificile. Autonews a sugerat că Baumbick va trebui să decidă dacă noua platformă Universal EV a companiei, care va fi lansată pe un camion de dimensiuni medii, ar fi potrivită pentru Europa.

Dacă exclude această opțiune, publicația a sugerat că Baumbick ar putea intensifica parteneriatul cu Volkswagen. În special, s-a vehiculat că Ford ar putea oferi un nou model Fiesta bazat pe ID. Polo (conceptul VW). Acesta din urmă folosește noua platformă MEB Entry și este proiectat să coste mai puțin de 25.000 € (28.973 $).

Deși rămâne de văzut dacă această idee se va concretiza, Ford a anunțat deja planuri pentru un nou vehicul „multi-energie” care va fi construit la Valencia, Spania. Rapoartele anterioare au sugerat că modelul misterios va sosi în 2027 și va fi un crossover de dimensiunea Focus.

Se zvonește că modelul va fi construit alături de Kuga și se pare că va împărți unele componente pentru a menține costurile scăzute. Se așteaptă ca acest crossover să ofere atât propulsoare hibride, cât și electrice.

Scurtă Istorie a Modelului Ford Focus: De la Revoluție la Retragere

Lansat inițial în 1998, Ford Focus a fost timp de două decenii un pilon central în segmentul compact (clasa C) la nivel global, remarcându-se prin designul său avangardist și manevrabilitatea superioară.

GenerațiePerioadăCaracteristici Cheie
Prima Generație1998 – 2004 (Europa)Revoluție „New Edge” Design. A înlocuit venerabilul Ford Escort. S-a remarcat prin liniile unghiulare și îndrăznețe, care au marcat debutul filosofiei de design „New Edge” a Ford. A stabilit noi standarde în materie de manevrabilitate (suspensie spate multi-link).
A Doua Generație2004 – 2010 (Europa)Maturizare și Rafinament. A crescut în dimensiuni și a adoptat un design mai conservator. S-a concentrat pe calitate și confort interior. A devenit rapid un bestseller în multe piețe europene.
A Treia Generație2010 – 2018Globalizare și Tehnologie. A fost primul model dezvoltat ca vehicul cu adevărat global sub strategia „One Ford”. A introdus tehnologii avansate (de exemplu, motorul EcoBoost de 1.0 litru, premiat) și un design mai agresiv, influențat de stilul Kinetic Design.
A Patra Generație2018 – 2025Eficiență și Digitalizare. S-a concentrat pe reducerea greutății și îmbunătățirea spațiului interior. A adus o suită extinsă de sisteme de asistență pentru șofer și ecrane digitale noi. Această generație a fost ultima produsă în Europa.

🌟 Momente Cheie și Impact

  1. Debutul „New Edge” (1998): Focus a rupt tiparele estetice, ajutând Ford să scape de imaginea conservatoare asociată cu Escort.
  2. Succes Global: A fost, de mai multe ori, cel mai bine vândut nume de automobil din lume, în special în jurul anului 2012, datorită alinierii sale globale sub strategia „One Ford”.
  3. Performanță: Seria Focus a inclus și versiuni de înaltă performanță foarte apreciate, cum ar fi Focus RS și Focus ST, care au câștigat o bază mare de fani datorită performanțelor de top și manevrabilității excepționale.
  4. Retragerea din SUA: Producția pentru piața nord-americană a fost încheiată în 2018, pe măsură ce Ford s-a reorientat spre SUV-uri, pick-up-uri și vehicule comerciale pe acea piață.
  5. Sfârșitul în Europa (2025): Producția finală a Focus în uzina Saarlouis, Germania, marchează sfârșitul erei sale europene. Retragerea face parte din strategia Ford de a se concentra exclusiv pe vehicule electrice și pe segmentele de profit mai mare (SUV-uri și crossovere) în Europa.

De la un pionier al designului și dinamicii la sfârșitul anilor ’90, Focus devine acum o amintire a unei ere în care berlinele compacte dominau piața auto europeană.

Related posts