Primele date transmise de Data Force privind vânzările modelelor auto din Europa confirmă ceea ce era de așteptat și fusese anunțat de constructorul român: Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil din Europa în 2024.
Tesla Model Y a avut o ultimă încercare de a depășit Sandero în luna decembrie, când a fost pe primul loc, la o distanță de 6.400 în fața modelului produs în România și Maroc de Dacia. Cu 28.426 autoturisme vândute în ultima lună a anului și o creștere de 15%, Tesla Model a recuperat o parte din diferență, dar asta nu a schimbat cu nimic clasamentul final. Dacia Sandero a avut la rândul său un avans consistent, de 20,3%, în ultima lună din an, cu un total de 22.025 autoturisme, creșterea față de 2023 fiind aproape identică cu cea a Tesla: 3.723 de mașini, față de 3.713, conform datelor publicate de Data Force.
Cu aceste rezultate, Dacia Sandero a însumat 270.111 unități vândute pe întreg anul 2024, în Europa, și s-a instalat oficial pe primul loc în regiune, pentru prima dată în istoria acestui model și pentru prima dată în istoria Dacia. Creșterea anuală a lui Sandero a fost de 14,3%, adică un plus de 33.868 autoturisme față de 2023. Pe locul al doilea nu s-a clasat Model Y, ci Renault Clio, care a depășit milimetric principalul rival, VW Golf, pe care îl secondează de foarte mulți ani. Diferența dintre cele două a fost de 20 de automobile, astfel că poziția secundă este una fragilă, mai ales că datele nu cuprind 100% din piețele europene. Volumul Clio a fost de 216.569 unități, iar cel al lui VW Golf, de 216.549 unități, ambele având creșteri față de anul trecut.
Pe următoarele locuri s-au aflat Tesla Model Y (locul4, 210.484 unități), VW T-Roc (203.611 unități), Peugeot 208 (199.820 unități), VW Tiguan (195.297 unități), Toyota Yaris Cross (194.512 unități), Skoda Octavia (182.801 unități) și Toyota Yaris (180.806 unități).
Dacia Duster a ratat clasarea în Top 10 al vânzărilor, cu un volum total de 175.095 mașini înmatriculate, dar creșterea de aproape 12 procente și locul 11 arată clar faptul că SUV-ul produs la Mioveni se află în preferințele publicului. De asemenea, Ford Puma s-a clasat pe locul 17, cu un total vândut de 149.199 unități, în scădere cu 6,7%.
Dincolo de faptul că VW a ratat și în acest an prima poziție, după ce timp de decenii Golf a fost liderul incontestabil al pieței auto europene, este clar că VW reprezintă în continuare cea mai populară marcă din Europa, având trei modele în Top 10.