Dintre toate mărcile din China, MG a cunoscut cel mai mare succes în Europa

Da mai departe!

Marca MG, deținută de grupul chinez SAIC, este singurul brand chinezesc din Europa care a reușit să penetreze într-o măsură acceptabilă piața de automobile din Europa, având un volum vândut în acest an de 99.700 de autovehicule, cu o creștere de aproape 30% față de 2024.

Chinezii au intrat deja de ceva vreme pe piața din Europa și s-au confruntat cu un prim obstacol, în încercarea lor de a câștiga cotă de piață în fața rivalilor europeni. Tarifele vamale au pus frână mașinilor electrice, însă strategia companiilor chineze s-a adaptat. Cu toate acestea, în acest moment nu sunt vizibile decât trei mărci din China și doar una singură a reușit să intre între primele 50 cele mai vândute mașini din Europa.

De altfel, marca este una britanică, pe care SAIC a cumpărat-o în 2007 de la o altă companie chineză. Nu mai produce mașini în Europa, dar reușește să folosească într-o măsură destul de bună capitalul de imagine rămas de pe urma celebrei mărci, astfel că oferta de mașini electrice și cu combustie a reușit să convingă un număr destul de mare de clienți europeni.

În aprilie, MG a vândut 21.735 de vehicule, în creștere cu 25% față de anul trecut, iar unul dintre modelele sale a reușit performanța de a intra în Top 50 al vânzărilor de automobile.

Chiar dacă pe segmentul electric vânzările MG au scăzut substanțial, cu 37%, iar ponderea acestora s-a redus la 15% din total, marca a reușit să convingă cu modelul ZS, care se vinde în acest moment cu toată gama de propulsii: combustie, hibrid și electric, iar prețurile sunt printre cele mai bune din segmentul său, B-SUV.

În România, de exemplu, propulsia cu combustie (1.5 litri benzină) are un preț apropiat de cel al lui Duster, în condițiile în care este mai mic cu numai 3 centimetri decât modelul produs la Mioveni. Așa a reușit să acopere aproape jumătate din vânzările mărcii în Europa, în aprilie și pe primele patru luni ale anului, cu 9.900 de unități și, respectiv, 47.000 de unități.

Cu acest volum, MG ZS a fost în aprilie numărul 23 în clasamentul vânzărilor europene, depășind rivali din segment tritrați, cum este de exemplu Toyota C-HR, Jeep Avenger, Hyundai Kona, dar și alte modele la fel de populare, din alte segmente, precum Skoda Fabia sau Hyundai i20.

Pe toate cele patru luni de la începutul anului, MG ZS se situează chiar pe locul 20, cu o creștere de 39% și a depășit deja inclusiv BMW X1, VW T-Cross, Nissan Juke, ca să nu mai vorbim despre Tesla Model Y, pe care a depășit-o toată lumea.

Al doilea jucător chinez, după volumul vândut, este în acest an BYD, un brand apreciat pentru apetitul pe care îl are pentru a câștiga teren, dar care, în realitate se mișcă mult mai lent decât lasă impresia declarațiile managerilor săi. CU un volum de 12.558 de mașini înmatriculate în aprilie, respectiv 41.400 de unități pe primele patru luni, BYD mai are de mult până va ajunge din urmă MG, însă se laudă cu creșteri consistente, de aproape patru ori față de volume din 2024.

Vânzările sale sunt preponderent electrice (7346 mașini electrice în aprilie), fiind de altfel în top 10 în acest segment și depășind în premieră Tesla în Europa. Acest lucru a fost posibil în principal din cauza declinului masiv al mărcii americane, dar dacă ne uităm că vânzările unor mărci precum Peugeot, care are toată gama de modele electrificată, sau Ford, care acum oferă cinci modele electrice în Europa, sunt mai slabe decât cele ale BYD, înțelegem că viteza cu care se mișcă producătorul chinez nu este una de neglijat.

Cel mai vândut model BYD este în continuare SUV-ul Seal U, care are și o versiune hibridă cu încărcare la priză, astfel că și-a extins gama de clienți odată cu această versiune. Cu 6.000 de unități înmatriculate în aprilie, Seal U nu prinde Top 50 al celor mai vândute modele, dar poate spera la acest lucru pentru anul viitor. În primele patru luni ale acestui an a vândut numai 19.000 de exemplare, adică numai 20% din vânzările lui Model Y, aflat într-o scădere amețitoare.

Al doilea model popular al mărcii este Seal, sedanul care concurează teoretic cu Model 3 de la Tesla, dar volumele sale sunt încă mici: 1.600 de exemplare în aprilie și 6.400 pe intervalul ianuarie – aprilie.

În fine, al treilea grup chinez din Europa este Chery, care vine încet dar pare că investește tot mai mult în intrarea sa pe piața europeană, atât cu brandul principal, cât și cu mărcile premium Omoda și Jaecoo.

Cu 5.773 de automobile vândute în aprilie și 21.500 în cele patru luni care au trecut, Chery se află la jumătatea lui BYD, dar are cea mai mare creștere procentuală și, odată ce va lansa primele modele pe majoritatea piețelor din Europa, s-ar putea să înregistreze o creștere a vitezei, mai ales că SUV-urile pe care le propune vin cu motoare hibride și combustie, având și prețuri mai bune decât rivalii europeni.

Piața de automobile din Europa a înregistrat în luna aprilie un volum de un milioane de unități înmatriculate, ceea ce arată cât de mici sunt cotele de piață ale celor trei mărci din China. Pe primele patru luni, în Europa s-au vândut 4,4 milioane de autoturisme, în scădere ușoară față de anul trecut.

Producătorii chinezi au reușit să-și majoreze cota de piață, de la 2,6%, la 4,6%, ceea ce reprezintă un progres foarte bun, chiar dacă rămâne unul marginal. În total, în luna aprilie s-au vândut în Europa aproximativ 50.000 de autoturisme produse în China, de mărci chinezești, creșterea fiind de 80% față de anul precedent.

Pe segmentul de electrice, cu un total de 16.500 unități, creșterea lor a fost de 40%, în timp ce pe segmentele electrificate creșterea are 3 și chiar patru cifre. Pe segmentul cu combustie, creșterea este mult mai normală, 11%, dar volumul rămâne al doilea ca mărime, după electrice (13.800 unități).

Related posts