Detaliile celui mai dur traseu din istoria Raliului Dakar

Da mai departe!

Traseul final al Dakar 2018 a fost făcut public și va fi o ediție memorabilă. Concurenții se află în ultimul stagiu al pregătirilor pentru startul de pe 6 ianuarie, când vor porni într-o aventură de 9.000 de km prin America de Sud pe unele dintre cele mai ostile terenuri de pe planetă.

ASO (Amaury Sport Organisation), organizatorul raliului a gândit un traseu într-adevăr special pentru cea de-a 40 aniversare a cursei. Pentru început, Dakarul revine în Peru unde se vor desfășura primele șase probe speciale. Directorul sportiv al raliului, Marc Coma, de cinci ori câștigător la categoria moto, i-a asigurat pe concurenți că în primele probe speciale vor rula în Peru „prin toate tipurile de nisip”. Revenirea în Peru după o absență de cinci ani și întoarcerea în Deșertul Atacama îi face nerăbdători pe concurenți.

„Cursa începe în Peru unde sunt secțiuni provocatoare cu dune mari. În această cursă va fi o luptă serioasă încă din prima zi, fără timp de încălzire. ” – Eduard Nikolaev, Team Kamaz Master pilot și dublu câștigător al Dakarului.

Dacă navigația prin dunele din Peru va fi un succes, atunci concurarea la altitudini extreme va fi următoarea provocare pentru că raliul va ajunge în Bolivia. Pe lângă ziua de odihnă, programată pe 12 ianuarie în La Paz, la o altitudine de 3,600 m, Bolivia va găzdui și trei etape. În total concurenții vor petrece cinci zile la o altitudine de peste 3.000 de metri.

În ultimii ani, mulți concurenți și-au văzut șansele la podium spulberate în Bolivia. Altitudinile extreme pot cauza lacune când vine vorba de concentrare, iar condițiile meteo se pot schimba cât ai clipi.

„Încă o data văd zilele petrecute la altitudine precum cheia acestei curse. Avem patru sau cinci zile la altitudini extreme și asta nu este niciodată ușor de gestionat.”– Stéphane Peterhansel, Team Peugeot Total pilot și deținătorul a 13 titluri în Raliul Dakar.

Pentru echipajele de la auto și camioane, precum și pentru piloții de la moto și quad care vor reuși să treacă peste zilele din Bolivia, ultima provocare va veni de la căldura sufocantă și durul teren din Argentina. De la mutarea raliului în America de Sud, etapele din preajma orașelor Belén și Chilecito, au intrat în istorie. În această regiune este programată, în 2018, proba specială Super Fiambala care pentru categoriile moto și quad va fi și a doua parte a unei etape marathon (nu este permisă intervenția echipelor de asistență tehnică). De aici traseul poate părea ușor, însă orice se poate întâmpla, doar vorbim despre Raliul Dakar.

„Chiar dacă am mai fost prin această zonă, nu știi ce îți poate rezerva Dakarul până nu ești acolo în timpul cursei. „ – Toby Price, Red Bull KTM Factory Team pilot moto și câștigător al ediției 2016.

Acum sunt date pe față cărțile care stau între concurenți și finișul programat în Cordoba (Argentina) pe 20 ianuarie. Oricum dacă s-au dat detalii despre etape nu înseamnă că lucrurile au devenit mai ușoare, ba din contră s-au complicat.

 

2018 Dakar Rally traseul în cifre:

  • 7 probe speciale vor fi 100% pe nisip;
  • 1 etapă maraton pentru toate categoriile: Auto, Moto, Quad, Camioane;
  • 1 etapă maraton extra pentru categoriile Moto și Quad;
  • Peste 4.500 de km de probe speciale;
  • Aproximativ 4.500 de km de etape de legătură;
  • 5 zile în Anzi, la altiudini de peste 3.000 de metri deasupra nivelului mării.

Related posts