Dacia Sandero va primi sistem hibrid

Da mai departe!

Inițial a fost scos de pe lista de mașini care ar putea să primească motorul hibrid actual, de 140 CP, cu cutie automată, dar Sandero a devenit deja cel mai vândut automobil din Europa în 2024 și cererea clienților pentru o astfel de motorizare, însoțită de o cutie automată este din ce în ce mai mare, astfel că decizia a fost luată.

În urmă cu aproximativ doi ani, Denis le Vot, CEO-ul Dacia, spunea că nu crede că clienții modelului Sandero sunt dispuși să plătească prețul unui motor hibrid. Afirmația era făcută cu ocazia lansării noului Jogger Hybrid 140, care marca o premieră pentru Dacia.

Între timp, lucrurile s-au mai schimbat, atât pentru clienți, cât și pentru industria auto și pentru marca românească deținută de Renault. Noul Duster a primit și el motorul de 140 CP cu cutie automată și propulsie benzină – electric, iar Bigster, cel mai mare model din gamă, poate fi comandat deja cu un nou motor hibrid, de 155 CP și cu o cilindree mai mare, de 1.8 litri.

Și pentru că politica Dacia este să maximizeze profitul prin utilizarea pe o scară cât mai largă a componentelor Renault, introducerea motorului 1.6 hibrid, de pe Jogger pe Sandero se înscrie în logica mărcii. În plus, intrarea în vigoare a noilor ținte de CO2 va impune condiții și mai dure de emisii mărcilor auto.

În acest context, Denis le Vot a confirmat faptul că a venit momentul pentru Sandero să primească și o motorizare hibridă. Prezent la evenimentul Car of the Year, ca urmare a calificării Dacia Duster în finala acestei competiții, Le Vot a răspuns întrebărilor jurnaliștilor referitoare la introducerea unui motor hibrid pe actuala generație Sandero. „Da, va veni într-o zi”, a răspuns șeful Dacia, fără să detalieze.

Sandero 3, modelul aflat în prezent pe piață, va primi în acest an un facelift, simultan cu modelele Jogger și Logan, cu aproximativ trei ani înainte de lansarea viitoarei generații. Acesta ar putea fi momentul în care noi motorizări vor fi anunțate pentru cele trei modele, între care Sandero este și cel mai important, având în vedere faptul că este cel mai vândut automobil al mărcii și chiar al întreg grupului Renault.

Motorizarea Hybrid 140 de pe Jogger are un preț mai mare cu peste 5.000 de euro față de motorul ECO-G de 100 CP, o diferență ce sugerează că un Sandero cu motorul hibrid și cutie automată va costa peste 20.000 de euro, un preț destul de greu de acceptat de clienții modelului Sandero, dar care ar putea aduce noi clienți de la modele concurente mult mai scumpe.

O alternativă pentru Sandero ar putea fi însă motorul 1.2 mild-hybrid, care ar oferi o propulsie electrificată la un preț mai mic cu cel puțin 2.000 de euro decât cel al motorului 1.6 HEV, cu emisii foarte bune și cu performanțe de asemenea ridicate pentru segmentul B.

Dacia a lansat odată cu Bigster noua familie de motoare bazată pe o cilindree de 1.2 litri, în trei cilindri. Acestea vor avea declinări multiple, cu sau fără electrificare, mild-hybrid sau cu GPL. O parte dintre acestea ar putea ajunge și ele pe Sandero și Jogger, în perspectiva noilor ținte și regulamente europene privind emisiile.

Odată cu generația viitoare, care va ajunge pe piață cel mai probabil în 2028, Sandero va primi și o motorizare electrică, pe o nouă platformă multienergie.

Related posts