Dacia Duster a sosit la testele Autoreport.ro în trei versiuni. Aceasta este cea mai ieftină și eficientă dintre ele: Eco-G cu dublă alimentare: benzină și GPL.
Un test cu a 3-a generație Dacia Duster este așteptat de toată lumea. Cum Autoreport.ro vă răspunde mereu la așteptări, am testat acest model în România, pe drumurile noastre, noutatea absolută fiind și acest grup propulsor hybrid.
Lansat în 2010, reînnoit pentru prima oară în 2017, Duster s-a impus prin modul atipic de abordare a segmentului SUV. Încă din primul an de comercializare, Duster s-a aflat constant în fruntea clasamentului celor mai vândute modele SUV de pe piața din România, indiferent de segment.
Noua generație, a 3-a este inspirată de conceptul Bigster prezentat în ianuarie 2021. Linii mai strânse și forme geometrice au luat locul rotunjimilor. Partea frontală se prezintă cu un spoiler vertical amplu și un capotă orizontală care întăresc caracterul său aventurier. Aceasta adoptă noua identitate vizuală a mărcii, introdusă pe Duster-ul actual în vara anului 2022. Blocurile optice au o semnătură luminoasă în formă de Y, revizuită și subțiată. Flancurile sunt marcate de linii drepte la nivelul liniei de jos a caroseriei. Ele preiau ADN-ul lui Duster cu prezența aripilor și a lateralelor din plastic.
Versiunea testată de noi, Extreme, vine cu un design unic ce evidențiază accente Copper Brown. Duster Extreme este ideal pentru pasionații de activități în aer liber în căutare de un vehicul robust și practic (tapițerie din TEP micro-cloud lavabil, bare de pavilion modulare și multe altele).
Sub capotă avem un propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Unitatea de un litru TCe are dubă alimentare cu benzină și GPL, fiind unul dintre cel mai ieftine propulsoare de exploatat. Motorul aflat pe mașina de test produce 100 CP. Acesta face din Duster-ul 4×2 o mașină sprintenă și rapidă. Cutia cu 5 trepte, bine etajată livrează puterea motorului foarte bine, asigurând astfel un plus de confort în exploatare. Cu ajutorul GPL, mașina rulează în cel mai ieftin mod cu putință. De asemenea, autonomia cumulată a celor două rezervoare trece cu mult peste 1000 de kilometri.
Noul Duster are un comportament dinamic mai bun decât precedenta generație și o direcție mai bună. Mașina a fost insonorizată mai bine, iar suspensiile sunt mai confortabile și, în același timp, fac ca Duster să stea mai bine în viraje.
În interior, avem în sfârșit scaune cu susținere lombară și laterală bune. Plasticele de pe bord sunt cam tari, dar instrumentarul de bord, designul și tableta centrală domină spațiul și te fac să te simți bine. Este deosebit de practic și suportul pentru telefon încorporat din fabrică. Sistemul Media Nav vine cu conectivitate Apple Car Play, Android Auto și cu sistem de navigație și conexiune la smartphone prin Wi-Fi.
Din punct de vedere al sistemelor de siguranță, Duster stă foarte bine pentru o Dacia, dar nu suficient de bine pentru a face față concurenței de la EuroNCAP. De fapt, cei însărcinați cu testarea de siguranță i-au dat 3 stele, mai ales din cauză că cei de la Dacia nu au pus direct în echiparea standard anumite sisteme de siguranță activă de ultimă generație.