Dacia aduce noi motoare pentru Duster și Bigster, inclusiv o premieră mondială

Da mai departe!

Dacia își extinde oferta de motorizări pentru viitoarele modele Duster și Bigster, anunțând o gamă completă, mai puternică și mai eficientă. Cea mai importantă noutate este introducerea sistemului de propulsie Hybrid-G 150 4×4, o premieră mondială ce combină tehnologia hibridă, alimentarea cu GPL și tracțiunea integrală. Noul motor va fi disponibil până la sfârșitul anului pe ambele modele.

Noul Hybrid-G 150 4×4: versatilitate și eficiență

Noul motor Hybrid-G 150 4×4 este conceput pentru a oferi un echilibru optim între performanță, eficiență și adaptabilitate. Sistemul îmbină un motor termic de 1.2 litri (140 CP), amplasat pe puntea față, cu un motor electric de 31 CP pe puntea spate. Puterea totală combinată ajunge la 154 CP, cu un cuplu de 230 Nm pentru motorul termic și până la 87 Nm pentru cel electric.

  • Cutie de viteze inovatoare: Motorul termic este cuplat la o cutie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte, cu padele pentru schimbarea vitezelor la volan, o premieră pentru Dacia. Motorul electric de pe puntea spate are o cutie de viteze cu două trepte, complet decuplabilă, care asigură o tracțiune eficientă până la 140 km/h și reduce pierderile prin frecare.
  • Costuri reduse și autonomie extinsă: Datorită sistemului bi-combustibil (benzină/GPL), noul model promite o reducere a costurilor de utilizare cu până la 30%. Cele două rezervoare de 50 de litri fiecare asigură o autonomie totală de până la 1.500 km (pentru Duster, ciclu WLTP).
  • Trăsături off-road avansate: Tracțiunea integrală oferită de motorul electric de pe puntea spate permite un cuplu instantaneu, asigurând un control optim pe teren dificil. Sistemul oferă șase moduri de conducere (Auto, Eco, Snow, Mud/Sand, Lock, Hill Descent Control), adaptate oricărui tip de drum.

Noutăți în gama de motorizări a Duster

Dacia modernizează și celelalte motorizări ale modelului Duster, oferind mai multă putere și rafinament, la prețuri accesibile.

  • Duster Hybrid 155: Noul motor înlocuiește versiunea Hybrid 140. Cu un motor termic pe benzină de 109 CP și două motoare electrice, noul Duster promite un consum mediu de 4,6 l/100 km, cu 8% mai redus decât versiunea anterioară. Dacia susține că mașina poate rula 100% electric până la 80% din timp în mediul urban.
  • Duster Mild Hybrid 140: Această motorizare înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130. Cu un motor turbo de 1.2 litri, asistat de un sistem mild hybrid de 48V, consumul scade cu aproximativ 10% față de un motor termic echivalent, ajungând la 5,4 l/100 km.
  • Duster Eco-G 120: Dacia, lider pe piața GPL din Europa, introduce o variantă GPL mai puternică, de 120 CP, pentru a răspunde cerințelor clienților care caută costuri de utilizare reduse. Autonomia totală ajunge la 1.380 km, grație celor două rezervoare, fiecare de 50 de litri.

Altele noutăți în gamă

Pentru a marca introducerea noilor motorizări, nivelul de echipare Journey al Duster primește o tapițerie și elemente decorative exclusive, precum și reglaj lombar pentru scaunul șoferului. De asemenea, atât pe nivelurile Journey, cât și pe Extreme, este disponibil regulatorul de viteză adaptiv, în combinație cu motorizările hibride.

Related posts