Concurența din China e bună: Tesla oferă acolo Model 3 și Y mai puternice și mai rapide

Da mai departe!

Surpriză: Tesla Model Y și Model 3 primesc un upgrade de viteză și autonomie în China, fără baterii mai mari. Atât autonomia, cât și accelerația au fost îmbunătățite pentru variantele chinezești Model 3 și Y, fără a se folosi baterii mai mari.


Deși noul Tesla Model Y a debutat abia acum câteva luni, confruntându-se cu scăderea vânzărilor și cu rivali agresivi, producătorul auto face deja modificări pentru a-l face, alături de Model 3, mai atractiv pentru cumpărători – în special pentru cei chinezi.

Versiunile Long Range AWD (tracțiune integrală cu autonomie extinsă) ale modelelor Model Y și Model 3 facelift, vândute în China, parcurg acum o distanță mai mare cu o singură încărcare și sunt mai rapide la demaraje, datorită unor ajustări minore anunțate săptămâna aceasta. Fără a schimba dimensiunea bateriei, Tesla susține acum că Model Y poate parcurge 750 km (466 mile) cu o singură încărcare, față de 719 km (447 mile) conform ciclului de testare chinezesc CLTC.

Model 3 beneficiază de o îmbunătățire și mai mare, câștigând 40 km (25 mile) pentru a ajunge la o autonomie totală revendicată de 753 km (468 mile). Este important de menționat că aceste cifre sunt conform standardului chinezesc CLTC și nu sunt comparabile cu estimările mai realiste ale EPA din SUA. Spre exemplu, Tesla citează o autonomie de 526 km (327 mile) pentru un Model Y Long Range AWD cu specificații americane și 557 km (346 mile) pentru un Model 3. În general, estimările CLTC sunt cu aproximativ 30-35% mai mari decât cele EPA, care sunt considerate cele mai apropiate de condițiile reale de condus.

Model 3 este, de asemenea, mult mai rapid în urma ajustării specificațiilor Tesla, având nevoie de doar 3,8 secunde pentru a atinge 100 km/h (62 mph), față de 4,4 secunde anterior. Nu este clar cum a fost realizată această îmbunătățire, dar publicația Car News China speculează că Tesla ar fi inclus standard funcția de accelerare Sport, care anterior era o opțiune de 14.100 ¥ (aproximativ 2.000 USD).

Model Y este considerabil mai lent, având nevoie de 4,3 secunde pentru a atinge 100 km/h. Niciuna dintre aceste cifre de accelerație nu se potrivește cu numerele pe care Tesla le publică în Europa, unde Model 3 revendică un timp de 0-100 km/h de 4,4 secunde, iar Model Y are nevoie de 4,8 secunde.

Aceste upgrade-uri nu implică un cost suplimentar pentru Model Y, care se vinde la prețul de 313.500 ¥ (aproximativ 43.800 USD). În schimb, ele adaugă 10.000 ¥ (aproximativ 1.400 USD) la prețul unui Model 3 Long Range AWD, care ajunge acum la 285.500 ¥ (aproximativ 39.900 USD). Pentru context, un Model Y echivalent în SUA este cu 2.310 USD mai ieftin decât în China (luând în considerare creditul fiscal federal de 7.500 USD), în timp ce Model 3 este cu doar 90 USD mai scump.

Rămâne de văzut dacă aceste îmbunătățiri vor ajunge și pe alte piețe. Tesla nu a confirmat încă niciun plan, dar cumpărătorii din Europa și America de Nord vor urmări, cel mai probabil, cu atenție pentru a vedea dacă aceleași îmbunătățiri de autonomie și performanță vor fi implementate și în afara Chinei.

Related posts