Citroen e-C4X – compactă cu plusuri

Da mai departe!

Citroen e-C4 X este o mașină interesantă, urmează o platformă compactă, dar niște linii demne de un crossover sau un fastback. Mașina a sosit la testele Autoreport.ro pentru un weekend în București.

Noul ë-C4 X și C4 X aparțin familiei de modele din gama Citroën și oferă, în același timp, un design nou, fresh și unic clienților care caută o alternativă elegantă la numeroasele hatchback-uri și SUV-uri deja existente pe piață.
Modelul pare mai degrabă un crossover alungit, pornit pe baza unui nume ce, tradițional, aparținea unei compacte. Cu o lungime de 4600 mm, ë-C4 X se integrează perfect în gama de modele Citroën, între hatchback-ul C4 cu o lungime de 4360 mm și modelul C5 X, cu o lungime de 4800 mm. Ampatamentul acestora este identic cu cel oferit de C4 hatchback (ambele modele sunt construite pe platforma CMP).
Cu un coeficient de rezistență la înaintare de doar Cd 0.29, eficiența aerodinamică a fost optimizată grație liniei clar structurate a plafonului, care crește atât autonomia, cât și randamentul energetic.
Văzută din profil, linia dinamică a plafonului mașinii plutește până în partea superioară a hayonului pentru a crea silueta unui vehicul fastback. Consola spate disimulează în mod inteligent lungimea necesară pentru a găzdui un portbagaj spațios de 510 litri. Partea superioară a hayonului este pură și curată, cu un spoiler subtil integrat în partea de sus.
Noile faruri spate distinctive cu LED completează semnătura luminoasă din față, terminându-se într-o formă de săgeată în fața ușilor spate, ceea ce amplifică și mai mult dinamismul siluetei.
Bara de protecție spate, unică, găzduiește plăcuța de înmatriculare amplasată central. Scutul inferior al barei de protecție este finisat în negru mat, pentru protecție și durabilitate. Inserțiile negru lucios adaugă o notă de eleganță, în timp ce prizele de aer exterioare distinctive amintesc de robustețea modelului C5 Aircross.
Roțile de mari dimensiuni cu diametru de 690mm, asociate cu consola față scurtă, conferă noului model o postură înălțată, care rezultă într-o poziție de condus mai înaltă, ce oferă conducătorilor auto un sentiment de siguranță. Protecțiile negru mat pentru pasajele roților și partea inferioară a caroseriei echipată cu Airbump cu inserții colorate amplifică sentimentul de robustețe și protecție.
Partea frontală, familiară, încorporează limbajul de design specific modelelor Citroën, cu curbe ce dezvăluie linii mai structurate. Capota înaltă, orizontală prezintă adâncituri concave, în timp ce chevroanele cromate specifice se întind pe toată lățimea caroseriei. În prelungirea acestora se află farurile față situate pe 2 niveluri, cu tehnologia Citroën LED Vision care amplifică caracterul high-tech al vehiculului și oferă o vizibilitate maximă.
Sub capotă avem motorul electric de 100 kW este eficient, indiferent de condițiile de condus, cu 136 CP și un cuplu de 260 Nm disponibil imediat. Accelerația de la 0 la 100 km/h (0-62 mph) se realizează în 9.5 secunde în modul Sport, cu o viteză maximă de 150 km/h (93 mph). Bateria de 50 kWh este de tip Li-ion de înaltă tensiune (400 V).
Frânarea regenerativă permite conducătorului auto să reîncarce parțial bateria și să crească autonomia pe perioada deplasărilor, amplificând decelerarea mașinii fără a apăsa pedala de frână și recuperând astfel energia care altfel s-ar pierde. Modelul stă foarte bine pe drum, este ușor de manevrat, dar, ca de obicei, un Citroen punctează la capitolul amortizoare. asta datorită suspensiilor cu amortizare hidraulică progresivă: (Progressive Hydraulic Cushions®). Acestea asigură un veritabil efect de „covor zburător” la compresiile și relaxările ușoare și evită efectul de rebond la imperfecțiunile drumului.
Sunt disponibile trei moduri de condus – Eco, Normal și Sport -activat cu ajutorul selectorului amplasat pe consola centrală. Autonomia oficială declarată este de 360 km, în București am făcut mai mult decât atât.
În interior este loc pentru 5 persoane, iar spațiile de stocare și portbagajul sunt destul de generoase pentru o mașină electrică.
Modelul beneficiază de o interfață nouă ce utilizează un ecran HD de 10-inch, în totalitate personalizabil, grație unui sistem de ‘widget-uri’, care oferă acces la aplicațiile compatibile și conținutul smartphone-ului, direct pe ecranul tactil al vehiculului. Sistemul dispune de recunoaștere vocală în limbaj natural, eficientă și simplu de utilizat, un asistent personal care înțelege ce îi spui, răspunde la întrebări și execută comenzi.
Un pachet complet de climatizare include un sistem de climatizare automată bi-zonă cu 2 comenzi pentru o utilizare facilitată, precum și scaune față și spate încălzite, un parbriz încălzit și un volan încălzit. Pasagerii de pe scaunele din spate pot controla fluxul de aur cu ajutorul gurilor de aerisire amplasate în spatele consolei centrale.
Luminozitatea și ambianța de la bordul noilor ë-C4 X și C4 X fac un moment perfect din toate deplasările. La interior, materialele călduroase și suprafața vitrată generoasă contribuie la o atmosferă calmă și liniștită. Plafonul vitrat cu deschidere de mari dimensiuni, echipat cu parasolar lasă lumina să inunde habitaclul.
Pe modelul testat regăsim disponibile 20 de sisteme de asistență la condus, printre care:
Active Safety Brake, Avertizare privind riscul de coliziune și frânare automată post-coliziune, Highway Driver Assist și Regulatorul de viteză adaptiv cu funcție Stop and Go.
În plus față de tehnologiile de asistență la condus descrise mai sus, noile ë-C4 X și C4 X propun sistemele: Sistem de supraveghere a unghiului mort, Avertizare de părăsire involuntară a benzii de rulare, Coffee Break Alert, Alertă atenție șofer, Comutare automată a luminilor de drum și Recunoașterea semnelor de circulație și recomandări.
Suita de tehnologii concepute pentru a reduce stresul și a oferi un plus de confort include:
Head-up display color, Cameră video de marșarier cu Top Rear vision, 360 Vision: activat în mod automat la trecerea în marșarier sau manual, sistemul redă pe ecranul tactil zona din apropierea vehiculului, pentru a reconstitui o imagine la 360° de sus, grație celor 4 camere video HD.
Sunt disponibile, de asemenea: Acces și pornire mâini libere Proximity, Park Assist, Asistență la pornirea în pantă, Iluminat static în intersecție, frână de parcare electrică automată și senzori de parcare laterală.

Citroen e-C4 X
0-100 km/h: 9,7 secunde
Viteza maximă: 150 km/oră
L/l/î: 4.600/1.800/1.515
Masă proprie: 1.584
Volum portbagaj (l): 510
Putere (CP): 136
Cuplu maxim (Nm): 260
Autonomie: 330 – 430 kilometri
Acumulatori: 50 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: Automată

Related posts