China va atinge în 2025, cel mai probabil, obiectivul istoric în care majoritatea vânzărilor de autoturisme noi, pe piața internă, vor fi electrice. Acesta fusese asumat abia pentru 2035.
În 2025, numărul de mașini electrice vândute ar urma să crească cu 20% și să-l depășească pe cel de mașini cu motoare cu combustie, conform FT. Această situație ar însemna atingerea unui punct de referință, care ar plasa cea mai mare piață auto din lume înaintea altora, cum este cea occidentală.
Mai concret, conform estimărilor de la băncile de investiții UBS și HSBC, precum și de la grupurile de cercetare Morningstar și Wood Mackenzie, în China ar urma să fie cumpărate 12 milioane de autoturisme electrice, anul viitor.
Spre comparație, în 2022 s-au vândut 5,9 milioane.
În cazul mașinilor “tradiționale”, este anticipată o scădere a volumului de vânzări cu 10%, până la 11 milioane. Pe acest segment, în urmă cu doi ani au fost comercializate 14,8 milioane de unități.
Pe de altă parte, vânzările de mașini electrice au încetinit în Europa și în SUA, ceea ce arată tranziția lentă care are loc în occident, dar reflectă și măsurile de scădere a subvențiilor guvernamentale și de creșterea tarifelor la modelele aduse din China.
Robert Liew, director de cercetare în domeniul energiei “verzi” la Wood Mackenzie, arată că anul viitor va indica succesul Chinei în dezvoltarea tehnologiei interne și a asigurării lanțurilor de aprovizionare pentru baterii și EV, în ansamblu. Faptul că industria are o dimensiune atât de mare permite costuri de producție mai mici, față de alte regiuni.
Astfel, deși ritmul de achiziție a autoturismelor electrice a încetinit și în China, față de începutul acestui deceniu, țara își va atinge anul viitor obiectivul care era setat abia pentru 2035. Ascensiunea rapidă a industriei chineze de vehicule electrice amenință acum producătorii de top din Germania, Japonia și SUA – cota lor de piață în China a înregistrat un declin, ajungând la 37%, un minim record.
Cu toate acestea, șeful Departamentului chinez de Cercetare în domeniul automobilelor de la banca de investiții UBS, a avertizat că există o anumită incertitudine cu privire la politica economică mai largă a Chinei pentru anul 2025 și a prognozat că piața auto va avea “un început de an slab”, după un final robust în 2024.
BYD, singurul producător auto din lume care deține o companie navală proprie de transport vehicule, a încărcat recent al doilea vapor cu mașini cu destinația Europa, în cadrul programului de extindere a vânzărilor pe piețele continentului european, relevă datele Profit.ro.
BYD Changzhou este numele vaporului pe care au fost încărcate, în portul Ghuangshou din China, 5.000 de automobile cu destinație Europa.
Directorul general al BYD, Wang Junbao, a anunțat că nava a fost pusă în funcțiune imediat după livrarea acesteia de către șantierul naval unde fusese comandată. BYD Changzhou a fost lansată la apă în luna octombrie și a făcut încheiat primul voiaj de probă în noiembrie.
Este al doilea vapor al BYD cumpărat pentru a transporta mașinile produse în China pe piețele internaționale, după BYD Hefei, prima navă care deja operează de mai multe luni. BYD mai deține un al treilea vapor, BYD Explorer No.1, dar care este închiriat.
Noua navă de tip ro-ro măsoară 199,9 metri lungime și are o capacitate maximă de 7.000 de vehicule.
BYD este compania chineză cu cea mai mare expansiune la nivel internațional, având în același timp și cel mai mare volum de vehicule vândute la nivel global, dintre toate companiile auto din China.
Anul acesta, în primele 11 luni ale anului, BYD a vândut 3,7 milioane de vehicule, cu 40% mai multe decât anul trecut, după ce luna noiembrie a adus un volum de 506.804 vehicule, toate având propulsie electrică sau plug-in hybrid. Vânzările pe piețele externe s-au ridicat în acest an la aproape 31.000 de unități, un volum mic în comparație cu cel vândut în China, însă planurile companiei țintesc creșteri accelerate pentru următorii ani.
În Europa, BYD are vânzări mult mai mici decât rivalii de la SAIC, dar creșterea înregistrată în primele 10 luni ale acestui an este imensă, cu 35.300 de vehicule înmatriculate în cele 10 luni, față de 1.500 în urmă cu un an.
Cele mai multe modele cumpărate de europeni și care se regăsesc într-o pondere foarte mare pe vaporul BYD Changzhou sunt Atto 3, un SUV care a depășit 11.400 de unități în acest an, în Europa, acesta fiind urmat de Dolphin, care în acest an a depășit 8.000 de unități vândute. Seal și noul Seal U au împreună aproape 15.000 de unități vândute în Europa, în 2024.
Pentru a-și atinge volumele estimate, BYD intenționează să mai cumpere încă șapte vapoare de tip ro-ro cu care să-și transporte mașinile pe piețele internaționale.