Chery se extinde în Europa cu brandul Tiggo, această expansiune cu marca de volum include Europa de est și România. Primul model prezentat pentru aceste piețe, care și urmează a fi comercializat în a doua jumătate a acestui an este SUV-ul PHEV compact, Tiggo 8.
Tiggo se va alătura brandurilor OMODA și Jaecoo pe lista brandurilor Chery din Europa.
Conform datelor de la OICA, Chery a vândut 31,3 milioane de unități în China în 2024.
Grupul deține Locul 1 în vehiculele cu energie nouă 69,6%. Cota de piață globală a Chinei în vehiculele cu energie nouă este de 66,8%. Chery a exportat 5.843 milioane de unități până în noiembrie 2024.
Primul model prezentat, Tiggo 8 este un concurent pentru Skoda Kodiaq sau VW Tayron. Modelul se bazează pe un motor de 1,6 litri turbo și o cutie automată 7DCT. Sistemul plugin hybrid promite 90 de kilometri autonomie full electrică și autonomie totală de peste 1.100 kilometri, „suficient pentru a conduce de la Madrid la Paris”, spun cei de la Chery.
Modelul cu tracțiune față oferă dotări precum încărcare wireless ultra-rapidă pentru interior, imagine panoramică 540° și sistem audio cu 12 difuzoare. Grupul este prezent în 115 țări și promite pentru România o întreagă gamă Tiggo.