BYD Seal 06 DM-i break, debut european la Salonul Auto de la München 2025

Da mai departe!

Conform D-Auto, modelul BYD Seal 06 DM-i în variantă break va fi prezentat la Salonul Auto de la München 2025 (IAA Mobility 2025) pe 8 septembrie. Modelul este deja disponibil în China, cu prețuri care variază de la 109.800 de yuani (aproximativ 15.400 USD) pentru varianta de bază „Noble” cu 80 km autonomie, până la 129.800 de yuani (aproximativ 18.200 USD) pentru varianta de top „Flagship” cu 150 km autonomie.

Modelul Seal 06 DM-i break este derivat din sedanul Seal 06 DM-i și adoptă o caroserie de tip „station wagon” (break). Acesta urmează limbajul de design „Marine Aesthetics” al BYD, cu faruri LED subțiri, o grilă trapezoidală inversată, mânere ascunse ale ușilor, montanți negri și o singură bandă luminoasă spate pe toată lățimea. Profilul lateral include o linie a plafonului mai plată, geamuri mai mari în spate și bare de acoperiș. Mașina măsoară 4.850 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.505 mm înălțime, cu un ampatament de 2.790 mm și un coeficient de rezistență la înaintare de 0.284.


Practic și dotat cu tehnologie

Practicitatea este un punct forte al versiunii break. Portbagajul oferă un spațiu de 670 de litri, care se extinde la 1.535 de litri atunci când scaunele din spate sunt pliate. Vehiculul include și un frigider încorporat cu funcție de încălzire și suportă funcția Vehicle-to-Load (V2L), permițându-i să acționeze ca sursă de curent pentru consumatorii externi.

Interiorul dispune de un volan cu trei spițe, un ecran tactil central „plutitor” și un selector de viteze montat pe coloana de direcție. Versiunile de bază sunt echipate cu un ecran central de 12,8 inci, un tablou de bord digital LCD de 8,8 inci, șase difuzoare, șase airbag-uri și scaune față încălzite și ventilate. Versiunile superioare includ un ecran de 15,6 inci, opt difuzoare, șapte airbag-uri și sistemul de control al amortizării DiSus-C. Echiparea standard mai include un sistem de camere video cu vizualizare la 360 de grade, mai multe moduri de condus, un plafon panoramic retractabil, scaune din piele sintetică și funcția V2L.

Toate modelele destinate pieței din China sunt echipate cu sistemul de asistență pentru șofer DiPilot 100 („God’s Eye C”) de la BYD, care combină 12 camere video, 12 senzori ultrasonici și cinci radare cu unde milimetrice, permițând navigația autonomă pe autostradă. Configurațiile europene nu au fost încă confirmate.


Sistem hibrid de a cincea generație și autonomie impresionantă

Varianta break utilizează a cincea generație a sistemului hibrid plug-in de la BYD. Motorul de bază de 1,5 litri, cuplat la un motor electric de 120 kW, produce un cuplu de 210 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,7 secunde și consumă aproximativ 3,15 litri la 100 km, oferind o autonomie pur electrică de 80 km, datorită bateriei LFP de 10,08 kWh. Versiunile superioare folosesc un motor electric mai puternic de 160 kW cu 260 Nm cuplu, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde, au o autonomie electrică de 150 km pe baza unei baterii de 18,71 kWh și consumă 4,25 litri la 100 km. Bateriile pot fi încărcate de la 30% la 80% în 25 de minute. Împreună cu rezervorul de 65 de litri, autonomia totală a mașinii ajunge la aproximativ 2.000 de kilometri.

Deși break-urile sunt mai puțin populare decât SUV-urile în China, în ultimii ani au apărut tot mai multe modele noi „cu energie” (electrice și hibride), inclusiv Zeekr 001, Zeekr 007 GT, Nio ET5 Touring și Denza Z9 GT. BYD plănuiește să aducă modelul Seal 06 DM-i break pe piața europeană, extinzându-și astfel oferta de hibride plug-in în afara Chinei.

Related posts