BYD își propune să vândă aproximativ 1 milion de mașini în străinătate până la sfârșitul anului 2025

Da mai departe!

BYD își propune să vândă aproximativ 1 milion de vehicule cu motorizări noi (NEV) pe piețele externe în 2025, potrivit directorului general de brand și PR, Li Yunfei. Aceasta înseamnă că BYD intenționează să-și dubleze volumul de vânzări de peste hotare în a doua jumătate a anului. Această cifră i-ar permite companiei să concureze cu exportatori chinezi de top, cum ar fi SAIC și Chery.

Vânzările internaționale ale BYD au crescut rapid începând cu 2022. Anul trecut, cel mai mare producător de vehicule NEV din lume a vândut 417.204 de mașini în afara Chinei. În prima jumătate a anului 2025, volumul de vânzări externe ale BYD a depășit 472.000 de unități. Acum, compania își propune să dubleze această cifră până la sfârșitul anului.

BYD vrea să vândă aproximativ 1 milion de mașini în afara Chinei

Publicația 21st Century News Group a raportat că directorul general de brand și PR al BYD, Li Yunfei, a dezvăluit ambițiile internaționale ale companiei pentru 2025. Managerul a menționat că BYD se așteaptă ca vânzările sale externe pentru întregul an să se dubleze față de cele peste 472.000 de unități vândute în prima jumătate a anului. Aceasta înseamnă că firma intenționează să vândă cel puțin 944.000 de unități în afara Chinei.

În prezent, BYD vinde vehicule în peste 100 de piețe internaționale. Este important de menționat că producătorul auto chinez nu se limitează doar la exporturi. BYD deține fabrici în Uzbekistan și Thailanda și intenționează să construiască mai multe unități de producție în Turcia, Ungaria, Brazilia și alte țări pentru a ocoli barierele tarifare.

De exemplu, luna trecută, BYD a expediat peste 900 de unități de mașini electrice Dolphin fabricate în Thailanda către Germania, Belgia și Marea Britanie, pentru a evita o taxă suplimentară de 20,7% pe lângă taxa vamală existentă de 10%. Fabricile din afara Chinei îi vor permite companiei să devină mai flexibilă și să-și amplifice prezența la nivel global.

De remarcat este și faptul că vânzările externe reprezintă o sursă importantă de venit pentru BYD. Potrivit unui raport al Rodium Group de anul trecut, producătorul auto chinez realizează un profit de 5.000 USD pe vehicul vândut în Europa, în ciuda tarifelor ridicate. Prin comparație, profitul net al companiei pe mașină vândută în China a fost de aproximativ 9.000 de yuani (1.260 USD) anul trecut.

Exporturile au devenit un punct important pentru afacerile BYD, pe măsură ce creșterea pe piața internă din China a încetinit. Anterior, agenția Reuters a raportat că firma și-a redus producția în China din cauza stocurilor în creștere. Oficialii companiei au negat această informație. Cu toate acestea, creșterea stocurilor de mașini la dealeri a devenit o problemă reală, având în vedere că firma a lansat reduceri masive pentru 22 de modele în luna mai a acestui an.

În total, BYD a vândut 2.458.914 de autoturisme la nivel global în primele șapte luni ale anului, o creștere de 26,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor monitorizate de China EV DataTracker. Cu toate acestea, ritmul de creștere încetinește, deoarece în luna iulie, compania a vândut 341.030 de autoturisme, o creștere de doar 0,1% față de anul trecut și cea mai mică creștere anuală din ultimul an și jumătate.

Related posts