BYD dezvăluie mașina de testare Yangwang U9 02, cu aproape 3000 CP

Da mai departe!

BYD a publicat oficial un teaser video care confirmă debutul vehiculului său de testare, Yangwang U9 02. Potrivit companiei, mașina este echipată cu o putere de 2.220 kW (2978 CP), descrisă ca fiind „cea mai mare putere din lume”.

Scurtul clip a arătat o mașină de test Yangwang U9 ieșind dintr-un garaj, dar BYD nu a oferit detalii suplimentare despre designul sau specificațiile prototipului 02. Deși modelul se află încă în faza incipientă de testare, anunțul vine după o serie de realizări importante obținute de mașina de test 01 a Yangwang, modelul U9.

În august, mașina de testare Yangwang U9 a doborât oficial recordul global de viteză pentru vehicule electrice, atingând 472,41 km/h pe circuit. Această viteză a făcut-o cel mai rapid vehicul electric de producție înregistrat vreodată. Rezultatul a fost atribuit unei combinații de cinci tehnologii de bază dezvoltate pentru această mașină.

Prima este debutul global al unei platforme de tensiune ultra-înaltă de 1200V, produsă în serie. Acest sistem permite motoarelor electrice să absoarbă energia mai eficient, asigurând o performanță stabilă și de mare putere la viteze extreme. Complementar, platforma e4 (Yi Sifang) a BYD încorporează patru motoare de 30.000 rpm. Fiecare motor produce 555 kW, combinându-se pentru o putere totală a sistemului de 2.220 kW (2978 CP sau 3018 PS).

Această configurație oferă modelului U9 un raport excepțional putere-greutate de 1.200 CP pe tonă, depășind repere stabilite de hypercar-uri precum Koenigsegg Jesko Absolut, care are aproximativ 986 CP pe tonă. Raportul ridicat stă la baza capacității modelului U9 de a accelera și de a-și menține stabilitatea la viteze record.

Stabilitatea este îmbunătățită și mai mult de sistemul inteligent de control activ al caroseriei DiSus-X (Yun Nian-X). Această tehnologie ajustează dinamic poziția mașinii în timp real, îmbunătățind aderența și manevrabilitatea. Pentru a susține o astfel de performanță, U9 folosește anvelope de înaltă performanță, dezvoltate pe plan intern și concepute pentru viteze de până la 500 km/h. Având o construcție semi-slick și o bandă de rulare lată, aceste anvelope măresc suprafața de contact cu drumul, asigurând tracțiunea esențială.

Modelul U9 a stabilit anterior repere notabile, inclusiv o cursă de 391,94 km/h în octombrie 2024, care l-a făcut cea mai rapidă mașină din China la acea vreme. De asemenea, a înregistrat un tur pe circuitul Nürburgring în 7 minute și 17 secunde, în noiembrie 2024.

BYD nu a dezvăluit încă specificațiile tehnice sau un calendar de lansare pentru Yangwang U9 02. Cu toate acestea, atât cu U9, cât și cu prototipul recent anunțat, Yangwang continuă să pună accentul pe dezvoltarea vehiculelor electrice de înaltă performanță.

Related posts