BYD atinge capacitatea de 1 milion de mașini exportate pe an: flota gigant de nave este gata

Da mai departe!

BYD și-a finalizat flota masivă de opt nave dedicate transportului de mașini, ajungând la o capacitate anuală de export de peste 1 milion de vehicule. Constructorul chinez se bazează pe această logistică maritimă pentru a alimenta piețele externe, nu doar cu mașini fabricate în China, ci și din noile sale uzine globale.

BYD și-a completat flota de opt transportatoare auto, odată cu punerea în funcțiune a ultimei nave, denumită BYD Jinan, săptămâna trecută. Gigantul din Shenzhen a reușit să finalizeze flota în mai puțin de doi ani, primul vas, BYD Explorer No. 1, fiind livrat în ianuarie 2024.

Toate navele sunt de tip RoRo (Roll-on/Roll-off), concepute pentru a transporta marfă pe roți (vehiculele urcă și coboară singure, fără a fi nevoie de containere). Navele BYD au o capacitate impresionantă de 7.200 sau 9.000 de mașini, în funcție de tipul vasului.

Flota BYD și Rutele Europene

Cu excepția navei Jinan, recent lansate, toate celelalte șapte transportatoare furnizează deja produse BYD la nivel global. Mai multe vase sunt în prezent pe ruta spre Europa:

  • BYD Hefei descarcă în prezent mașini în Europa, înainte de a se întoarce în China.
  • BYD Xi’an este așteptată să ajungă la Barcelona la sfârșitul acestei săptămâni.
  • BYD Shenzhen și Changsha sunt, de asemenea, pe drumul maritim din China către Europa.

Lista completă a flotei de transportatoare auto a BYD este: BYD Explorer No. 1, BYD Hefei, BYD Changzhou, BYD Shenzhen, BYD Xi’an, BYD Changsha, BYD Zhengzhou și BYD Jinan.


Exporturi din Thailanda, Ocolind Taxele Vamale UE

Un detaliu crucial este că BYD nu exportă doar mașini fabricate în China. Nava BYD Zhengzhou, cu o capacitate de 7.000 de vehicule, a adus săptămâna aceasta mașini cu volan pe dreapta din Thailanda în Marea Britanie, fiind acum în drum spre Belgia pentru descărcare.

Aceasta marchează prima dată când BYD exportă mașini de la uzina sa din Thailanda.

Mutarea este strategică: Thailanda nu este supusă tarifelor compensatorii UE impuse producătorilor chinezi de vehicule electrice după încheierea investigației anti-subvenții a Comisiei Europene în octombrie anul trecut. Ca urmare a acelei decizii, BYD este supusă unui tarif suplimentar de 17% pe lângă tariful existent de 10% pentru mașinile importate direct din China.


Producție Globală și Viziunea de Export

BYD nu se bazează doar pe fabricile din China pentru vânzările de peste hotare. Compania a demarat deja producția la uzina din Brazilia la 1 iulie și a început asamblarea în Uzbekistan în iunie 2024. Deși aceste unități funcționează momentan pe bază de kituri (asamblare locală a pieselor aduse din China), compania își propune un nivel ridicat de localizare.

În plus, BYD construiește o uzină în Ungaria (Szeged), care va fi prima sa fabrică europeană, deși producția de masă a fost amânată până în 2026. O altă fabrică de vehicule electrice este în construcție în Pakistan, programată să devină operațională tot în 2026.

Expansiunea internațională este vitală pentru BYD: pe piața internă chineză, vânzările sunt în scădere. Vânzările pe piețele externe au crescut cu 157% în august, ajungând la 80.813 de vehicule, prevenind o cădere și mai accentuată, în condițiile în care vânzările din China au scăzut cu 22%.

Obiectivul BYD pentru 2025 este ca piețele externe să reprezinte 20% din vânzările totale, vizând un export de 1 milion de vehicule în afara Chinei. În primele nouă luni ale anului 2025, BYD a vândut deja 697.072 de vehicule în afara Chinei.

Related posts