Vânzările BYD au reușit să le depășească pe cele ale Ford, în cel de-al treilea trimestru al acestui an, și s-au apropiat de compania americană, după primele 11 luni ale acestui an. Chinezii ar putea obține astfel un rezultat istoric, la finalul acestui an.
Chiar dacă BYD se bate cu Tesla pentru prima poziție la nivel global pe piața de automobile electrice, compania din China vinde și automobile hibrid cu ajutorul cărora a înregistrat progrese uriașe în rândul celor mai mari producători de automobile din lume.
Potrivit datelor raportate de companii la finalul trimestrul al treilea din acest an, BYD a înregistrat 1,13 milioane de vehicule vândute, în intervalul iulie – septembrie, reușind în premieră să depășească Ford, care a raportat 1,09 milione de vehicule vândute în perioada similară. Cu aceste cifre, BYD trece în fața Ford pe locul șase, după Toyota, VW, Hyundai Group, Stellantis și General Motors.
După primele trei trimestre, diferența dintre cele două companii auto este foarte mică, în favoarea celor de la Ford, care au raportat 3,28 milioane de vehicule vândute, în timp ce BYD a anunțat un volum de 3,25 milioane de vehicule. Cele doar câteva mii de automobile care le despart sunt rezultatul evoluției diferite. Dacă Ford a înregistrat o creștere, pe cele nouă luni, de sub un procent, chinezii se laudă cu un avans de excepție, respectiv 38%.
De altfel, BYD și-a depășit deja, după primele trei trimestre, volumul vândut pe întreg anul 2023, de 3,02 milioane de vehicule, și se pregătește pentru un nou record, la finalul acestui an. În acel moment, am putea asista la un rezultat oficial care să consemneze intrarea BYD în rândul celor mai mari șase companii auto din lume. Anul trecut, Ford a raportat 4,4 milioane de autovehicule vândute.
BYD are un potențial de creștere foarte mare, având în vedere că cea mai mare parte a vânzărilor sale actuale este susținută de piața din China, dar compania investește permanente pentru a intra pe noi piețe globale. Ford, în schimb, are o poziție destul de stabilă, fără un potențial prea mare de creștere, altul decât cel organic al piețelor actuale.
BYD ar putea depăși în acest an și brandul Ford, în clasamentul global, care anul trecut s-a aflat pe locul 4, după Toyota, VW și Honda.