BMW rămâne dedicat sedanurilor: „Esența brandului”

Da mai departe!

Tot mai mulți producători se întorc la origini, dintre aceștia și cea mai mare marcă din Bavaria. Conform BMW, sedanul nu va dispărea. Sedanurile mărcii au definit concepte precum „sportivitate” și „plăcere de a conduce” în segmentul de lux și au lăsat o amprentă de neșters.

De peste un deceniu, SUV-urile au dominat piața americană, jumătate din cele 20 de vehicule cel mai bine vândute în SUA anul trecut fiind SUV-uri. În timp ce mulți producători auto au renunțat la sedanuri în favoarea crossover-elor, care sunt mai profitabile, BMW nu este încă gata să abandoneze tradiționala caroserie cu patru uși.

Într-un interviu acordat publicației australiene GoAuto, BMW a subliniat că sedanurile rămân o parte vitală a gamei sale. Oliver Heilmer, responsabil cu noul limbaj de design Neue Klasse și fostul șef de design la Mini, a declarat că sedanurile sunt în continuare „esența brandului”.

Heilmer a adăugat:

„Acum câțiva ani, ați fi putut crede că sedanul este o caroserie care ar putea dispărea. Dar, sincer, este destul de stabilă. Acum este ceva prin care ne afirmăm. Am spus că BMW reprezintă sedanurile. Un sedan mic, sportiv, elegant, de dimensiuni medii, este nucleul (BMW) brandului.”

BMW are încă una dintre cele mai cuprinzătoare game de sedanuri printre producătorii de automobile de lux. Modele precum Seria 3, Seria 4 Gran Coupe, Seria 5 și Seria 7 rămân competitori de top în segmentele lor, iar alte sedanuri sunt pe drum.

După lansarea SUV-ului iX3, BMW intenționează să introducă sedanul electric i3, urmat de o nouă Seria 3 cu motor cu combustie internă tradițional. De asemenea, compania a confirmat că sunt în curs de dezvoltare noi variante de performanță, alături de viitoarele actualizări pentru Seria 5 și Seria 7 în anii următori.

În același interviu, Oliver Heilmer a adăugat că limbajul de design al BMW va deveni în curând „mult mai subtil”. Deși grila frontală distinctivă va fi menținută, dimensiunea și forma acesteia vor varia, ceea ce sugerează că grilele supradimensionate văzute pe modelele actuale din Seria 3 și Seria 4 ar putea fi treptat eliminate.

„Diferitele piețe reacționează diferit la proporții. Încercăm mereu diverse forme. [BMW] testează constant dacă gusturile clienților se schimbă.”

Sedanurile legendare ale BMW

Iată o listă cu câteva dintre cele mai legendare sedanuri BMW, în general recunoscute pentru impactul lor:

  • BMW 2002 (și versiunea 2002 Turbo): Deși tehnic un coupe cu două uși, este considerat adesea strămoșul conceptului de „sedan sportiv” al BMW. Lansat la sfârșitul anilor ’60, a fost un model compact, agil și puternic, care a pus BMW pe harta pieței americane. Varianta Turbo a fost un pionier al motoarelor supraalimentate în Europa, fiind un model îndrăzneț și extrem de rapid pentru vremea sa.
  • BMW E30 M3: Primul M3 din istorie, produs între 1985 și 1992. Construit inițial pentru a fi omologat în cursele de turisme, E30 M3 a devenit rapid un etalon pentru performanța și manevrabilitatea unui sedan compact. Cu motorul său aspirat de 4 cilindri, caroseria cu aripi evazate și o dinamică de invidiat, este considerat de mulți cel mai pur M3 și o adevărată legendă a ingineriei bavareze.
  • BMW E39 M5: Lansat în 1998, acest model a redefinit conceptul de „sedan de performanță”. Combinația dintre un design elegant, discret, și un motor V8 aspirat de 4.9 litri, care producea 400 CP, l-a transformat într-un „supercar în costum”. Era suficient de confortabil pentru a fi o mașină de zi cu zi, dar și extrem de rapid și agil pe circuit. Mulți consideră E39 M5 vârful de gamă al sedanurilor M, înainte ca acestea să devină mai mari și mai complexe.
  • BMW Seria 3 (generația E46): Deși nu este un model M pur-sânge ca cele de mai sus, generația E46 (1998-2006) este considerată de mulți a fi „perfectul all-rounder”. A atins un echilibru remarcabil între rafinament, calitate, design atemporal și o dinamică a condusului excepțională. A fost un succes masiv din punct de vedere comercial și a consolidat poziția Seriei 3 ca „inima” brandului.
  • BMW E28 M5: Predecesorul legendarului E39, primul M5 din istorie (lansat în 1985) a fost, la momentul respectiv, cel mai rapid sedan de producție din lume. A preluat motorul cu șase cilindri în linie al supercar-ului M1 și l-a transplantat într-un șasiu de Seria 5, creând un „wolf in sheep’s clothing” (lup în haine de oaie) care a șocat lumea auto.

Aceste modele sunt apreciate nu doar pentru performanțele lor, ci și pentru faptul că au reprezentat, fiecare în parte, o viziune clară asupra excelenței inginerești și a plăcerii de a conduce, principii care stau la baza identității BMW.

Related posts