BMW F800GS – Touring de aventură

Da mai departe!

Cum a început sezonul și ne pregătim și de lansarea #BikeReport, am hotărât să testăm una dintre cele mai interesante motociclete de la BMW Motorrad.

BMW F800GS este motocicletă medie construită pentru touring si aventură. Motorul cu doi cilindri în linie, răcit cu apă, are o capacitate cilindrică de 798 cc care dezvolta 85 CP.
Acesta este o versiune revizuită a motorului utilizat pe versiunea BMW F800 R care a fost optimizat pentru a se potrivi cu un şasiu prietenos. Motorul are un cuplu maxim de 83 Nm, foarte bine livrat în timpul accelerărilor bruşte,fiind foarte uşor de controlat chiar si de incepători.
F800GS este o motocicletă mult mai îngustă decât fratele mai mare cu motor Boxer, R1200 GS, ceea ce face ca BMW F800 GS mai ușor de controlat în orice situație .
Partea frontală a primit modificari vizibile, aici amintim noua formă a rezervorului, priza de aer, aripa superioară şi un nou parbriz care îi dau motocicletei un aspect dinamic, reflectând valenţele off-road ale lui F 800 GS

Pentru a putea face din F800GS o motocicleta de touring si off-road, cei de la BMW au folosit o furcă USD Marzocchi de 43 mm care reactionează insensibil la şocuri mici, precum si o roată spiţata fată cu dimnesiunea de 21” ,iar pentru partea spate s-a folosit o basculă cu două braţe si o roata spiţata de 17”, transmisia finală facandu-se prin lanţ. Frânarea faţă se face pe două discuri de 300 mm cu pistonaşe duble iar pentru spate pe un disc cu diametrul de 265 mm. Frânele raspund autoritar si sunt foarte puternice.
Am fost placut surprins de lejeritatea cu care se lasa inclinată pe viraje,de comfort si ergonomie.Nu mi-a plţcut paravantul standard fiind mult prea mic pentru mine,vântul fiind dirijat chiar sub cască.
Rezervorul de combustibil cu o capacitate de 16 litri este amplasat sub şa ajutând la menținerea greutății reduse. Consumul în teste a fost de 4.9 l/100 km. Am testat motocicleta în Bucureşti, pe autostrada precum și în off-road.
Motocileta se poate utiliza foarte lejer chiar și într-un oraș aglomerat cum este Bucureștiul.
Turaţiile motorului si viteza sunt afişate în stil sportiv pe două cadrane analogice. Lângă cele două cadrane avem un display LCD fiind afişate informatii pentru treapta de viteză,configuratia stilului de condus, indicator combustibil,indicator lumini, temperatură motor si temperatura exterioară, oră si dată. Preţul de plecare în România este de 10.940 EURO cu TVA, iar versiunea vine echipată standard cu ABS.

Related posts