Bentley Motors dezvăluie a patra generație de Continental GT Speed

Da mai departe!

Bentley Motors dezvăluie a patra generație de Continental GT Speed, continuând tradiția de 21 de ani a familiei Continental GT prin redefinirea combinației supreme între performanța de supercar, luxul realizat artizanal și utilizarea cotidiană.

O reproiectare cuprinzătoare exterioară și interioară cu detalii moderne atent selectate urmează noul ADN de design stabilit de Bentley Bacalar și Batur, construite de carosierii Bentley. Performanțele remarcabile sunt aduse de un nou grup motopropulsor Ultra Performance Hybrid cu 782 CP și 1.000 Nm, de la un V8 de 4,0 litri care lucrează în tandem cu un motor electric de 190 CP. Rezultatul este 0-100 km/h în 3,2 secunde, cu 81 km de autonomie în mod pur electric (pe ciclul de conducere UE) și o autonomie totală de 859 km – creând un supercar pentru utilizare zilnică.

Performanța sistemului de propulsie este egalată de un nou sistem de șasiu, cu noi arcuri pneumatice cu două camere asociate cu noi amortizoare cu două supape, împreună cu Bentley Dynamic Ride (control activ anti-ruliu de 48 V), eLSD și vectoring de cuplu. Rezultă un control incredibil al caroseriei și cel mai bun confort de condus al vreunui Continental GT până în prezent, susținute de o distribuție a greutății de 49:51, orientată spre spate, pentru prima dată în istoria mașinii.

Sub caroserie, o suită de tehnologii inovatoare oferă o capacitate de top, astfel încât fiecare călătorie să fie o experiență perfectă în ceea ce privește asistența șoferului, sistemele de infotainment și serviciile auto conectate.

Noul exterior continuă revoluția designului pentru viitoarea călătorie a Bentley, cu cea mai mare revizuire a părții frontale a Continental GT din ultimele două decenii și primul Bentley fără faruri duble, din anii 1950 până acum.

Designul, materialele, calitatea și măiestria interiorului Bentley, de top la nivel mondial, continuă cu introducerea unei noi tehnologii pentru scaune wellness, o nouă ionizare a aerului, texturi tridimensionale din piele, noi matlasări moderne și finisaje tehnice, cum ar fi noul finisaj cromat întunecat.

O arhitectură electrică complet nouă, de 400 de volți, permite ca cea mai avansată suită de tehnologie a sistemului de propulsie să fie oferită astăzi de o marcă de automobile de lux, oferind emisii de 29 g/km de CO2 și o autonomie electrică de 81 km pe ciclul de conducere WLTP.

Pentru prima dată în istoria Continental GT, decapotabila Continental GTC este lansată concomitent cu coupé-ul – oferind flexibilitate maximă pentru clienții care apreciază atât vehiculele cu plafonul deschis, cât și pe cele închise.

Atât modelele coupé, cât și cele decapotabile vor fi realizate în întregime manual la Bentley’s Dream Factory din Crewe, Anglia. Producția și livrările urmează să înceapă în trimestrul al treilea.

Hibridul Ultra Performant

Pentru noul Continental GT Speed, a fost dezvoltat un nou sistem de propulsie Ultra Performance Hybrid, care combină un nou motor V8 de 4,0 litri capabil să producă 600 CP cu un motor electric de 190 CP. Puterea maximă a sistemului este de 782 CP  – suficient pentru un timp de sprint de 0-100 km/h de doar 3,2 secunde și o viteză maximă de 335 km/h.

Cuplul sistemului este crescut cu peste 11% în comparație cu modelul Continental GT Speed propulsat de motorul cu combustie W12, de la 900 Nm la 1000 Nm. Puterea sistemului a crescut, de asemenea, cu 19%, de la 659 CP la 782 CP. Acest lucru face din noul Continental GT Speed ​​cel mai puternic Bentley produs vreodată, cu excepția nivelurilor Supersports din a doua generație și a modelului Batur.

Puterea este furnizată prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj cu opt trepte și a unui diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD) către toate cele patru roți, pentru o putere excepțională și o tracțiune fiabilă în toate condițiile. Sistemul utilizează vectorizarea activă a cuplului din față spre spate printr-un diferențial central și vectorizarea de precizie pe fiecare axă folosind frânele.

Sistemul de propulsie are trei elemente-cheie: 

  • Noul motor V8 de 600 CP, 800 Nm – fără sistem tradițional de vid și presiunea injecției de combustibil de 350 de bari (crescută de la 200 de bari), care asigură o combustie mai curată și emisii îmbunătățite. Cu motorul electric care anulează întârzierea turbo, au fost utilizate turbocompresoare duble cu un singur scroll – ceea ce reduce complexitatea și le permite să funcționeze mai cald, reducând la minimum emisiile. Prin urmare, nu este nevoie de sisteme de dezactivare a cilindrilor, deoarece motorul poate fi oprit complet atunci când se utilizează motorul electric.
  • Motorul electric de 190 CP, 450 Nm din carcasa transmisiei oferă completare de cuplu la turație scăzută a motorului cu combustie și face același lucru în timpul schimburilor de viteze pentru o mai mare finețe.
  • Bateria de 25,9 kWh, care este montată în spatele punții din spate. Acest lucru ajută la obținerea unei distribuții perfecte a greutății și până la 85% din capacitatea bateriei este disponibilă pentru utilizare.

Sistemul gestionează fluxurile de energie în funcție de modul ales – EV pur, boost electric, frânare regenerativă – și, cel mai important pentru acest nou GT Speed ​​– un mod de încărcare, în care motorul antrenează roțile și încarcă și bateria în același timp.

Noul grup motopropulsor, lider de clasă, oferă performanțe extreme și diferențiază cel mai recent Continental GT de alți concurenți – prin mai mulți cai putere, mai mult cuplu, o scădere semnificativă a emisiilor de CO2 și consum de combustibil la aproximativ o zecime din echivalentul motorului pe benzină convențional. Astfel, modelul permite o gamă extraordinară de modalități de condus, de la performanță extremă la lux electric silențios și fără efort.    

Datorită combinației dintre motorul V8 și puterea electrică, inginerii Bentley au reușit să ofere putere și cuplu îmbunătățite pe toată gama de turații. Aceasta include un impuls vital de la motorul electric pentru o accelerare puternică de la viteze joase și pe întregul interval mediu, combinat cu performanțe crescute ale motorului V8 la turații mai mari. Un timp semnificativ de dezvoltare a fost investit și în notele sonore ale evacuării, subliniind calitatea transversală – și fără utilizarea unor îmbunătățiri electronice artificiale. 

La fel de impresionante sunt și modurile electrice, care permit clienților să se bucure de o conducere silențioasă și fără întreruperi. În modul complet electric, motorul electric singur poate livra 190 CP și 450 Nm, mai mult decât suficient pentru a ține pasul cu traficul în majoritatea situațiilor. Modul complet electric poate fi activat la viteze de până la 140 km/h, cu aplicații ale accelerației de până la 75%. Bateria poate fi completată în doar 2¾ ore datorită îmbunătățirilor semnificative ale încărcătorului și capacității bateriei, cu o putere de încărcare de vârf de 11 kW.   

Șasiul Active Performance

Noile modele Continental GT Speed ​​și GTC Speed ​​beneficiază ambele de noul Bentley Performance Active Chassis. Acesta include tracțiune integrală activă, un diferențial electronic cu alunecare limitată, direcție pe toate roțile, vectorizarea cuplului (din față spre spate și pe axe), sistemul antiruliu activ Bentley Dynamic Ride și o nouă generație de software de control ESC. În plus, mașina este echipată cu un nou sistem de amortizor cu două supape și arcuri pneumatice cu două camere, care permite opțiuni de reglare mai sofisticate. Rezultatul este că noile mașini pot obține o combinație și mai impresionantă de performanță, manevrabilitate și confort.

Noua amortizare cu două supape aduce o serie de beneficii. Sistemul permite o gamă mai largă între setările moi și ferme – rezultatul fiind un compromis redus între izolarea suprafeței drumului și controlul caroseriei. ECU de control al amortizorului are acum control complet asupra compresiei independente și a amortizării la revenire, oferind un control mai bun al corpului în timpul schimbărilor direcției compresiei/rebound.

Abilitatea generală de dinamică și senzația de direcție au fost îmbunătățite de distribuția perfectă a greutății a mașinii de 49:51, obținută datorită poziționării inteligente a bateriei hibride. Împărțirea greutății creează o mașină care este echilibrată în mod inerent în timpul condusului dinamic și permite accesul la o gamă largă de stiluri de condus. Cu sistemul ESC avansat cuplat complet, noul Continental GT Speed ​​este excepțional de stabil pe șosea și controlează tracțiunea pentru a inhiba supravirarea. În modul dinamic, mașina permite o relativă alunecare a punții spate, permițând șoferului să controleze atitudinea mașinii la viraje, menținând în același timp o plasă de siguranță pentru a aduce mașina înapoi pe trasă, dacă este necesar. Sistemul ESC poate fi, de asemenea, dezactivat complet, moment în care poziția în viraje a lui Continental GT Speed ​​poate fi echilibrată la accelerație de către șofer pentru cea mai dinamică experiență de condus Bentley de până acum.

Sistemul de frânare continuă să utilizeze perechea de opțiuni deja tradițională de la Bentley, ambele folosind etriere față cu zece pistoane și spate cu patru pistoane:

  • Frâne de metal ventilate, cu disc de 420 mm față / 380 mm spate, sau
  • Frâne carbon-siliciu-carbură, cu discuri de 440 mm față / 410 mm spate

Beneficiul general pentru client al noului sistem de șasiu este simplu – modul confort este și mai confortabil, iar modul sport are un control și mai bun al caroseriei decât înainte.

Noul Continental GT Speed ​​continuă cele trei aspecte cheie de design din moștenirea Bentley de la emblematicul R-Type Continental din 1952.

A patra generație urmează forma Bentley-ului modern cu două uși, având atitudinea unei feline care se odihnește – musculos, dar relaxat și încrezător, cu linii puternice și bine definite, indicând puterea din interior. Imaginea preferată a designerilor Bentley este un tigru în repaus – calm și relaxat, dar gata să dezlănțuie o forță incredibilă.

Partea din față a mașinii este inspirată de eleganța verticală a unui cal pur-sânge – întărind statutul acestui excepțional Grand Tourer de lux. Nu în ultimul rând, „capota fără sfârșit” creează o linie orizontală puternică de-a lungul mașinii, indicând motorul de înaltă performanță și viteza pură.

Întreaga mașină a fost ajustată vizual, cu mai puține suprafețe întrerupte, dând impresia de mai multă musculatură și o formă mai rafinată. Aspectul frontal al mașinii este complet nou, de la setul de caroserie integrat în culoarea caroseriei până la cea mai mare schimbare din ultimele două decenii pentru Continental GT – faruri frontale simple. De la modelul S2 din 1959 nici un Bentley de șosea, cu excepția modelelor executate de carosieri, nu a avut lămpi frontale unice, dar schimbarea aduce o expresie mai hotărâtă chipului GT, din nou inspirată de expresia concentrată a unui tigru la vânătoare.

Farul are o nouă „sprânceană” orizontală, cu efect de cristal de diamant șlefuit adânc în partea superioară a lămpilor și un model inferior iluminat. Lămpile cu matrice de LED-uri  conțin 120 de LED-uri separate care sunt controlate digital, cu responsabilități diferite, de la iluminarea sporită imediat în fața mașinii la faza scurtă până la creșterea puterii fazei lungi. Acest lucru mărește capacitatea lămpii cu câmpul de iluminare lărgit al fazei lungi și fade out îmbunătățit, ceea ce oferă o tranziție mai treptată de la zonele iluminate la cele neiluminate, ceea ce face ca citirea drumului să fie mai naturală și oferă o experiență de condus mai relaxantă, evitând percepția „găurilor negre” în câmpul vizual.

Spatele mașinii a fost, de asemenea, reproiectat, incluzând bara de protecție, stopurile, capacul portbagajului și țevile de evacuare. Capacul portbagajului încorporează o formă aerodinamică integrată pentru a oferi forță de apăsare pe spate fără a fi nevoie de un spoiler spate detașabil, iar bara de protecție are un stil mult mai dramatic, subliniind lățimea mașinii, fiind în același timp mai curată, cu mai puține ornamente.

Stopurile spate au un aspect nou dramatic, cu o grafică mult mai largă care se întinde pe capacul portbagajului. Lămpile ies în afară din portbagaj și în interior prezintă un model tridimensional de diamant adânc pe toată forma lor. Când sunt iluminate, vârfurile diamantelor sunt accentuate, creând un efect vizual asemănător lavei topite.

Noile roți de 22 inci au un design puternic direcțional, iar inspirația vine de la tigru – cu „ghearele” roții înfipte în drum. Noul stil de roți este oferit în vopsea cu nuanță închisă, cu accente lustruite, negru lucios sau vopsit argintiu.

Interior de referință

Familia Continental prezintă deja unele dintre cele mai frumos executate interioare din lume și reprezintă vârful măiestriei din partea echipei calificate de la fabrica Bentley din Crewe, Anglia, fabrică neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon.

Noul Grand Tourer are un nou model de quilt de precizie pentru scaune și uși, inspirat de designul modern din modă. Cu matlasare sculptată, perforații „pierdute” și o nouă broderie quilt, cabina oferă cel mai bun mediu de confort pentru călătorii extraordinare.

Scaunele reglabile în 20 de direcții ale lui Continental GT au stabilit de mult timp standardele industriei în materie de confort și rafinament. Noile caracteristici interioare includ scaunele opționale Wellness cu ajustare posturală și climatizare automată pentru scaunele din față, reducând oboseala la minimum și oferind un nivel de relaxare cu adevărat unic.

Noua specificație Dark Chrome oferă o estetică contemporană și conferă un caracter mai discret cabinei. Acest lucru se aplică mânerelor ușilor, comutatoarelor, grilelor difuzoarelor și multor alte zone din jurul cabinei. Divizia de personalizare a Bentley – Mulliner – va oferi, de asemenea, o colecție de caracteristici unice care permit personalizarea și mai în detaliu la cel mai recent model.

O gamă de trei sisteme audio este oferită în Continental GT. Sistemul standard are 10 difuzoare și 650 W, în timp ce un sistem Bang & Olufsen de 1.500 W, 16 difuzoare cu grile iluminate pentru difuzoare este destinat clienților orientați spre stil de viață. Pentru adevărații audiofili este oferit un sistem Naim de 2.200 W, 18 difuzoare cu traductoare active de bass încorporate pe scaunele din față și opt moduri de sunet. Sticla acustică laminată este păstrată pentru parbriz și geamurile laterale, rezultând o reducere cu nouă decibeli a zgomotului exterior față de geamurile non-acustice.   

Noul Continental GT continuă să prezinte inovatorul Bentley Rotating Display – afișajul cu trei fețe cu un afișaj de înaltă definiție de 12,3 inchi, trei cadrane analogice elegante și o față de furnir neîntrerupt realizat manual. Cele trei fețe sunt selectabile prin simpla atingere a unui buton. 

Iluminarea ambientală din interior accentuează formele sculpturale ale scaunelor și ușilor pentru a adânci efectul de confort, utilizatorul putând alege culoarea luminii dintre 30 de opțiuni.

Pentru următoarea generație de GT, noi culori sunt adăugate paletei deja extinse, actualizând oferta de clasă mondială de combinații de vopsea și ornamente interioare practic nelimitate.

Acestea includ o nouă piele modernă Gravity Gray, oferită și cu o vopsea exterioară metalizată sofisticată care pare solidă până când este expusă direct la lumina soarelui, dezvăluind accente metalice de cupru.

Noul Continental GT va fi lansat în Turmaline Green, o interpretare vie și modernă a emblematicului verde Bentley.

A patra generație Continental GT și GTC Speed ​​beneficiază de cea mai recentă generație de arhitectură electrică, permițând un pas semnificativ înainte în tehnologia infotainment și asistență pentru șofer. Această tehnologie este cea mai avansată din segmentul de lux și extrem de competitivă pentru clienții care vin la Bentley de la alte mărci premium.

Afișajul de mediu (din panoul de instrumente al șoferului) sprijină și permite conducerea în modul semi-asistat, oferind feedback șoferului despre cum răspunde mașina la alte vehicule. Înțelegerea vehiculului asupra mediului înconjurător permite Intelligent Park Assist – sistemul de parcare automată de ultimă generație cu control al vitezei. Tehnologia nu se limitează doar la aspecte de conducere. Sistemul de aer condiționat a fost revizuit pentru a crește starea de bine în cabină, inclusiv cu noi ionizatoare de aer, un nou filtru de particule și afișaje care arată calitatea aerului în exteriorul și în interiorul vehiculului. Noile funcții de confort vor face fiecare călătorie o experiență mai relaxată și pot fi adaptate pentru a reflecta preferințele personale ale clienților. De asemenea, sistemul se sincronizează cu navigația prin satelit a mașinii, știind când ar putea fi necesar să îmbunătățească calitatea aerului din cabină (de exemplu, prin recircularea aerului din cabină atunci când se află într-un tunel).

Au fost aduse îmbunătățiri cu funcții esențiale, cum ar fi Apple CarPlay wireless, Android Auto wireless și actualizări de hărți wireless. Dincolo de aceste funcții, clienții care aleg să-și cupleze telefonul mobil se vor bucura de servicii auto conectate, inclusiv:

  • Starea de încărcare de la distanță, permițând monitorizarea și controlul încărcării vehiculului atunci când este conectat
  • Asistență la parcare de la distanță – permițând unui client posibilitatea de a parca sau de a-și chema mașina de la distanță de pe telefon
  • Reglarea de la distanță a temperaturii din cabină – asigurând că temperatura din mașină este setată înainte de a porni mașina, inclusiv încălzirea scaunelor 

În fiecare an vor fi disponibile alte funcții noi, cum ar fi predicția semaforului verde – care este din ce în ce mai des activată în marile orașe din SUA și Europa și permite un condus mai eficient prin centrele orașelor.

A patra generație Continental va beneficia și de introducerea studioului de aplicații My Bentley. Noul My Bentley App Studio este următoarea adăugire la ecosistemul digital Bentley pentru clienți. Clienții pot obține acces la o mare varietate de aplicații pentru vehicule și de la terțe părți, care pot fi descărcate direct, independent de smartphone, în sistemul de infotainment. Aplicațiile includ muzică, video, jocuri, navigare, parcare și încărcare etc. Aplicațiile sunt implementate fără probleme în sistemul de infotainment și pot fi utilizate în siguranță și fiabil chiar și în timpul conducerii. Portofoliul de aplicații este adaptat în mod specific fiecărei piețe.

Pentru prima dată în istoria familiei Continental, noul GTC este lansat în același timp cu coupe-ul. Varianta decapotabilă dispune de sistemul Bentley de plafon din material textil cu șapte segmente, disponibil într-o gamă de șapte culori exterioare (inclusiv tweed) și care poate fi acționat în numai 19 secunde la viteze de până la 48 km/h.

Performanțele modelului Continental GTC Speed ​​sunt uluitoare pentru un Grand Tourer decapotabil. 0-100 km/h durează 3,4 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 285 km/h.

Pentru a dovedi performanța noului Continental GT Speed, Bentley și-a propus să stabilească un nou record de viteză – unul care nu a fost încercat oficial până acum. Sunetul autentic al notelor evacuării motorului V8 a inspirat ideea de a rula mașina cu peste 330 km/h printr-un tunel – iar un proiect care a durat 18 luni și-a propus exact acest lucru.

Cu sprijinul incredibil al autorității norvegiene de autostrăzi (Statens Vegvesen) și al poliției norvegiene, tunelul Ryfylke din comitatul Rogaland, Norvegia a fost pus la dispoziție pentru încercare. Tunelul Ryfylke este cel mai lung tunel rutier submarin din lume, cu 14,4 km lungime și cel mai adânc tunel de orice fel din lume – coborând la 292 de metri sub nivelul mării.

Rundele de analiză și simulare inginerească au evaluat fluxul de aer din jurul mașinii la viteză mare într-un tub închis pentru a asigura siguranța. Apoi, în aprilie, o echipă de la Bentley și furnizori de asistență s-au îndreptat spre Norvegia pentru a rula noul Continental GT Speed ​​prin tunel, ca parte a creării unui film de lansare pentru noua mașină. Funcționând cu biocombustibil regenerabil de a doua generație și încărcat cu energie electrică din surse complet regenerabile, mașina a ajuns de la pornire de pe loc la viteza maximă de 335 km/h în doar 33 de secunde. Mai multe curse au fost finalizate pentru filmare, stabilindu-se astfel un nou record de viteză neoficial pentru o mașină într-un tunel.

Related posts