Șeful Audi, Gernot Dollner, a început negocierile cu sindicatele și consiliul întreprinderii, pentru restructurarea masivă a numărului de angajați, potrivit presei germane care citează surse din interiorul companiei.
Audi a anunțat săptămâna aceasta rezultatele financiare pentru primele trei trimestre ale anului și cifrele nu sunt deloc îmbucurătoare, cu un profit operațional care a ajuns la același nivel – foarte scăzut – cu cel al mărcii de volum VW.
La 2,5% randament, Audi nu-și mai justifică statutul de marcă premium, din punct de vedere financiar, și doar câștigurile generate de Lamborghini sau Bentley mai salvează profiturile grupului de mărci Audi.
După anunțul privind închiderea fabricii din Bruxelles, care va însemna o concediere colectivă pentru 3.000 de oameni, urmează restructurări în Germania, iar primul pas se va face în zonele neproductive. Jurnaliștii de la Manager Magazin spun că sunt vizate în primul rând 2.000 de persoane din departamentele de dezvoltare, dintr-un total de 10.000.
Apoi vor urma și alte departamente, fiind estimată o reducere cu 15% a personalului neproductiv, cu un număr de circa 4.500 doar în Germania, dintr-un număr estimat la 30.000 de persoane în departamente care nu sunt implicate direct în producție. Despre departamentul de dezvoltare, CEO-ul grupului, Oliver Blume, a spus că este supradimensionat și neproductiv, pentru că lucrează prea mult cu furnizori externi.
Informațiile venite dinspre companie, inclusiv de la oficialii Audi, arată că marca are costuri prea mari de dezvoltare și de producție, iar prima tăiere pe care o face orice companie este în zona de angajați. Singura problemă este că și la Audi există contracte colective care blochează concedierile în următorii 4 – 5 ani.
De aceea, primii care vor pleca vor fi, cel mai probabil, angajații cu contracte pe perioade determinate. Apoi ar putea urma negocieri pentru plecări voluntare, așa cum s-a întâmplat în urmă cu aproximativ 5 ani, când a început un proces de restructurare a personalului care a adus peste 7.000 de plecări în anii care au urmat.
Dar le fel de mare este pericolul pentru manageri, despre care se spune acum că sunt în pericol, fără excepție. Se vehiculează un număr de 100 de manageri de top care au pozițiile în pericol, dar numărul ar putea fi mai mare.
Pe de altă parte, compania se confruntă cu mai multe întârzieri de lansări, unele cauzate de vechile probleme de software, altele de nemulțumirile CEO-ului Audi, Dollner, care a întors proiectele pentru a fi modificate. Nu în ultimul rând, cererea pentru noile modele lansate în acest an nu este atât de mare pe cât și-ar fi dorit managementul, și asta pune în pericol producția.
Veniturile Audi AG în primele trei trimestre ale acestui an au scăzut cu 8,1% pe fondul unui declin al vânzărilor de 10,9%, adică o diferență în minus de 4,1 miliarde euro.
Profitul operațional a scăzut cu 54,5%, la 2,08 miliarde euro, cu circa 2,5 miliarde mai mic decât în 2023. Marja operațională a fost de numai 4,5%, la jumătatea celei de acum un an, dar asta numai datorită mărcilor de lux, pentru că brandul Audi a avut doar 2,5% marja operațională. Ca urmare, profitul net al Audi pe cele trei trimestre a fost de 2,4 miliarde euro, cu 45,7% mai mic decât în urmă cu un an.