ANPC – amenzi de 1,5 milioane de lei după controale la peste 400 de firme care vând autovehicule

Da mai departe!

Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de operatori economici care vindeau autovehicule, fiind date amenzi de 1,5 milioane de lei. Echipele de control au găsit mai multe nereguli, printre care lipsa principalelor caracteristici ale mașinii, neconformități la contractele de vânzare-cumpărare și lipsa prețului afișat în lei.

Reprezentanţii ANPC au anunţat, miercuri, că au desfăşurat, în perioada 12 februarie – 10 mai, în întreaga ţară, acţiuni de verificare a modului de respectare a prevederilor legale la vânzarea autovehiculelor noi cu motoare termice/ hybrid/ electrice prin intermediul reprezentanţelor, reţelelor de dealeri auto, parcurilor auto, site-urilor de profil, precum şi la vânzarea autoturismelor second-hand prin aceleaşi reţele.

Controlul a vizat 414 operatori economici, la 321 dintre aceştia înregistrându-se abateri de la prevederile legale.

Echipele de control au dat 293 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 1,5 milioane de lei, şi au oprit temporar de la comercializare, pentru remedierea deficienţelor de etichetare, 117 autovehicule.

Cele mai importante abateri de la legislaţie întâlnite la companiile care comercializau autovehicule noi au fost: lipsa principalelor carcteristici înscrise pe eticheta: denumirea produsului, caracteristicile tehnice, consum; lipsa meniului autoturismelor scris în limba română; lipsa posibilităţii selectării, respectiv configurării, în limba română, a volumului, lipsa afişării preţului exprimat în lei al autovehiculelor sau afişarea acestuia în euro, fără a fi menţionat cursul valutar; lipsa menţiunilor diferenţelor de preţ în funcţie de culoarea autovehiculului.

De asemenea, alte nereguli au fost: punerea la dispoziţie a unor certificate de garanţie fără a avea menţionate elemente obligatorii conform legii (perioada de remediere a deficienţelor, declaraţia clară prin care se indică faptul că un consumator are dreptul la măsuri corective din partea vânzătorului, fără costuri, în caz de neconformitate a bunurilor, redactate neinteligibil, existând neconcordanţe în informaţiile oferite, extinderea perioadei de garanţie cu durară remedierii neconformităţilor care fac obiectul acesteia etc.); neconformităţi în redactarea contractelor de vânzare-cumpărare; lipsa afişării consumului mediu de carburanţi sau a tipului acestuia; lipsa informării cu privire la durata acumulatorului sau la autonomie pentru autoturismele electrice, nerespectarea regimului promoţiilor.

Totodat, în cazul comercializării autovehiculelor second hand, deficienţele constatate au fost: lipsa avizelor sau autorizaţiilor de funcţionare; lipsa etichetelor privind informaţiile obligatorii, a ţării de provenienţă, a listei proprietarilor, lipsa înmatriculării şi lipsa istoricului de daune; lipsa afişării preţului exprimat în lei al autovehiculelor sau afişarea acestuia în euro, fără a fi menţionat cursul valutar; punerea la dispoziţie a unor certificate de garanţie neconforme.

viewscnt

Related posts