AMG încearcă să se reinventeze și pe zona electrică, dar cu concurență precum Tesla Model S Plaid, Yangwang U9, Xiaomi SU7 Ultra și Nio EP9 este destul de greu. Conceptul AMG GT XX trece în zona mașinilor electrice performante cu 1.360 CP, dar are niște probleme majore, chinezii deja au în zona aia modele de serie.
AMG GT XX reprezintă, conform producătorului, „un moment de cotitură pentru Mercedes-AMG”, fiind primul model de serie dezvoltat pe platforma electrică de înaltă performanță AMG.EA. Acest coupe cu patru uși pune la un loc cele mai noi dezvoltări tehnologice ale grupului german, un design spectaculos și soluții sustenabile.
Sistemul de propulsie al acestui concept este compus din trei motoare electrice cu flux axial – o tehnologie dezvoltată inițial de YASA și perfecționată de Mercedes-AMG. Ansamblul livrează peste 1.000 kW (>1.360 CP) și permite viteze maxime mai mari de 360 km/h, totul într-un pachet compact și ușor.
Bateria de înaltă tensiune este dezvoltată de la zero, inspirată din experiența Formulei 1 și folosește celule cilindrice răcite direct. Producătorul susține că, având peste 800 de volți, aceasta permite GT XX să încarce energia necesară parcurgerii a 400 km în doar cinci minute. Inovații precum carcasele de aluminiu sudate cu laser, tehnologia „full-tab” și catodul NCMA (nichel/cobalt/mangan/aluminiu) asigură densitate energetică mare, disipare rapidă a căldurii și durabilitate excelentă.
Tehnologia GT XX se bazează pe experiența Mercedes-AMG din motorsport, bateria și motoarele fiind proiectate pentru putere susținută și repetabilă. Sistemul inteligent de răcire menține temperatura optimă a celulelor, iar tracțiunea integrală AMG Performance 4MATIC+ distribuie cuplul exact acolo unde e nevoie, pentru aderență maximă. Motorul din față acționează ca un booster și poate fi decuplat pentru eficiență atunci când nu este necesar.
Producția motoarelor cu flux axial la fabrica Mercedes-Benz din Berlin-Marienfelde presupune peste 100 de procese, cu 35 de premiere mondiale și peste 30 de cereri de brevet.
Exteriorul GT XX reflectă filosofia de design a AMG, cu o siluetă fastback dinamică, capotă joasă și o vopsea portocalie sunset beam. Aerodinamica avansată, cu un coeficient de rezistență de doar 0,198, promite stabilitate la viteze mari și eficiență. Roata Aero activă, o inovație patentată la nivel mondial, optimizează dinamic răcirea frânelor și performanța aerodinamică, fiind alimentată de propriul mini-generator.
Habitaclul minimalist este dominat de suprafețe negre cu accente argintii și portocalii, elemente structurale la vedere și țevi portocalii iluminate “high-voltage”. Cockpitul purist, cu două ecrane, menține atenția șoferului, iar pernele ergonomice ale scaunelor, printate 3D și acoperite cu piele biotehnologică, oferă confort personalizat. Volanul și comenzile sunt inspirate din hypercar-ul AMG ONE, subliniind ADN-ul de motorsport al mașinii.
Panoul MBUX Fluid Light din spate, cu peste 700 de LED-uri RGB programabile, permite comunicarea în timp real cu exteriorul, afișând informații precum statusul încărcării sau logo-uri digitale. .
Mercedes-AMG GT XX nu este doar o demonstrație de performanță pură, ci și un plan pentru viitorul electric al mașinilor sport. Cu sistemul său de propulsie revoluționar, o baterie de ultimă generație, materiale sustenabile și un design îndrăzneț, stabilește noi repere pentru segmentul de înaltă performanță. Pe măsură ce Mercedes-AMG se pregătește pentru producția de serie în 2026, GT XX demonstrează că inima unui AMG va rămâne mereu motorul: acum reinventat pentru era electrică.







