Porsche a preluat sistemul hibrid de pe Carrera GTS și a adăugat încă un turbocompresor electric pentru a obține o putere mai mare decât oricare alt model 911 de până acum.
Anul trecut, Porsche 911 Carrera GTS a trecut la un sistem hibrid pentru a obține mai multă putere fără a crește emisiile. Acum, atotputernicul Turbo face același lucru, iar efectele sunt remarcabile.
Cu 701 cai putere, un sprint de la 0 la 100 km/h în 2,4 secunde și un timp pe circuitul Nürburgring Nordschleife mai rapid cu 14 secunde decât predecesorul său, noul Porsche 911 Turbo S 2026 — care debutează astăzi la Salonul Auto de la München — este un adevărat monstru.
Performanță: Putere hibridă cu două turbocompresoare
Noul Turbo S (992.2) utilizează același sistem de bază „T-Hybrid” ca și Carrera GTS. Dispune de o baterie litiu-ion de 1,9 kWh și 400 de volți, amplasată în portbagaj — în același loc unde se află bateria de 12 volți la modelele 911 non-hibride — și de un motor electric poziționat între motor și transmisia automată cu dublu ambreiaj PDK, cu opt trepte. Însă, spre deosebire de GTS, care folosește un nou motor flat-six de 3,6 litri cu un singur turbocompresor electric, noul Turbo S beneficiază de două turbocompresoare electrice.
Aceste turbocompresoare electrice au un motor pe arborele care leagă turbina de compresor, ceea ce permite ca turbina să se accelereze aproape instantaneu. Motoarele elimină, de asemenea, nevoia unei supape de descărcare (wastegate), frânând în schimb turbina și recuperând energia irosită, pe care o direcționează înapoi către baterie sau către motorul de tracțiune. Este același motor pe care Porsche îl folosește pentru turbocompresorul de pe GTS, dar roțile turbinei și ale compresorului de pe Turbo S sunt puțin mai mici.
Puterea totală a sistemului este de 701 CP, disponibilă între 6.750 și 7.000 rpm, cu un cuplu de 800 Nm între 2.300 și 6.000 rpm. Asta înseamnă cu 61 CP mai mult decât modelul Turbo S anterior, în timp ce cuplul rămâne identic. Astfel, noul Turbo S devine cel mai puternic 911 de șosea, depășindu-l chiar și pe vechiul GT2 RS, care avea 691 CP.
Ca de obicei la Turbo S, tracțiunea integrală este standard. Noul model vine și cu cea mai recentă versiune a sistemului Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) cu bare stabilizatoare reglabile, care funcționează pe sistemul de 400 de volți pentru un răspuns mai rapid.
Standard, mașina este echipată cu frâne ceramice cu discuri de 16,5 inch (419 mm) pe față și de 16,1 inch (409 mm) pe spate, plus un nou material pentru plăcuțe. O nouă evacuare sport cu tobe din titan este, de asemenea, inclusă în echiparea standard.
Noul Turbo S are anvelope spate ușor mai late, de 325/30R21, față de 315/30R21. La fel ca la Carrera GTS, creșterea în lățime este probabil necesară pentru a gestiona puterea suplimentară și greutatea mai mare pe spate cauzată de sistemul hibrid. Anvelopele de pe față rămân de 255/30R20, iar Turbo S primește aripi mai late, respectând tradiția legendarului 911 Turbo.
Noul model beneficiază și de ajustări aerodinamice. Grilele active din față se pot deschide atunci când este nevoie de răcire, dar se închid pentru a îmbunătăți coeficientul de rezistență la înaintare. Există, de asemenea, un difuzor frontal activ care funcționează împreună cu spoilerul și aripa spate reglabile. Porsche afirmă că aceste îmbunătățiri duc la o reducere cu 10% a coeficientului de rezistență la înaintare atunci când sistemele aero sunt în modul cel mai eficient.
Din punct de vedere vizual, noul Turbo S se distinge prin elemente exterioare și interioare finisate în Turbonite, o nouă nuanță maro-cenușie creată de Porsche special pentru modelele Turbo. De asemenea, mașina vine cu un nou design al jantelor cu sistem de prindere central.
Deși Turbo S vine foarte bine echipat standard, fiind un Porsche, rămâne incredibil de personalizabil. O opțiune nouă este reprezentată de ștergătoarele din fibră de carbon. Da, serios.
Preț: Cifre impresionante
Toate aceste noutăți au, însă, consecințe — greutatea și prețul. Porsche declară că varianta coupé a lui Turbo S cântărește 1.737 kg, cu 82 kg mai mult decât predecesorul său. Cu toate acestea, compania subliniază rapid că timpul de 7:03.92 pe Nürburgring este o îmbunătățire semnificativă față de vechiul Turbo S și că creșterea în greutate este relativ mică pentru o mașină care devine hibridă.
Apoi, mai e și prețul. Prețul de bază pentru modelul Turbo S coupé este de 272.650 de dolari, în timp ce varianta Cabriolet costă 286.650 de dolari. Aceasta reprezintă o creștere de peste 30.000 de dolari față de modelele Turbo S anterioare, iar Porsche menționează că tarifele vamale ar putea majora și mai mult prețul.











