Mercedes-Benz a inaugurat, în prezența premierului României, o nouă linie de asamblare a motoarelor pentru mașini electrice, la Sebeș

Da mai departe!

Prezent la inaugurarea liniei de asamblare a unităților de propulsie electrică (motoare electrice și transmisii) de la uzina Star Assembly din Sebeș, prim-ministrul României, Ilie Bolojan, a declarat că investiția în noua facilitate de producție a fost de peste 100 de milioane de lei. Produsele de la Sebeș vor ajunge la uzine din Germania și, de anul viitor, din Ungaria.

Odată cu extinderea capacităților de producție și lansarea procesului de asamblare a unităților de propulsie pentru noul Mercedes-Benz GLC full-electric, locația marchează o etapă esențială în tranziția la electromobilitate, conform companiei.

Star Assembly, subsidiară deținută integral de Mercedes-Benz AG, la fel ca și Star Transmission din Cugir, a început oficial producția de asamblare a unităților de propulsie electrică pentru mașinile grupului german. În acest context, Ilie Bolojan a declarat că mulțumește „conducerii grupului Mercedes pentru că au decis să facă această investiție în România acum 13 ani și, de asemenea, că acum au decis să extindă investiția din țara noastră. Aceste investiții înseamnă transfer de tehnologie, înseamnă acces la piețe mari, înseamnă locuri de muncă și înseamnă integrarea industriei românești în lanțul valoric european, ceea ce pune bazele unei economii sănătoase, o economie care va genera dezvoltare în anul următor”.

Mercedes a prezentat la IAA Munchen noua generație GLC EQ, care deschide „cel mai mare program de lansare de produse realizat vreodată”, după cum a spus compania germană. Noul SUV electric este primul model cu propulsie electrică al Mercedes care nu va mai purta un nume diferit, pe baza particulei EQ, ci va folosi denumirea standard a modelului.

Mercedes-Benz a spus că noul GLC va fi primul dintr-o serie „complet nouă” de mașini cu „un design emblematic elevat”, inclusiv cu „o nouă față a mărcii”. Printre tehnologiile de ultimă generație regăsite pe acest model, care rivalizează cu noul BMW iX3, este sistemul MB.Drive Assist Pro, care cuprinde sisteme avansate de asistență.

Sistemul de propulsie se bazează pe o baterie de 94 kWh, cu o autonomie care depășește 700 km, într-o arhitectură de 800 de volți. Sistemul de propulsie care va fi produs în România va avea cinci puteri diferite, dar la lansare va fi oferit doar în versiunea de vârf de gamă, cu 483 CP.

Acesta dispune de un sistem de propulsie cu două motoare, inclusiv un nou motor sincron cu magneți permanenți pe puntea spate și un nou motor față care se poate deconecta atunci când nu este necesar.

Modelul se lansează pe piață în acest sfârșit de an, dar va începe livrările doar anul viitor. Producția lui GLC EQ, cu sistemele de propulsie produse în România, a fost alocată uzinei din Raastat, Germania. 

Mercedes-Benz a dat recent startul producției și pentru gama sa de mașini electrice din segmentul comercial, mașini dezvoltate pe noua platformă VAN.EA. Sistemele de propulsie pentru aceste modele vor fi și ele fabricate în România, la uzina din Sebeș, potrivit informațiilor anterioare transmise de companie.

Primul model va fi VLE, care va fi produs în uzina Mercedes din Vitoria, Spania, va avea și versiune de pasageri, și de marfă. Compania germană anunță că lucrările la uzină au depășit 90% și a început deja producția de pre-serie.

În paralel, la Sebeș, în România, începe producția noilor motoare care vor echipa aceste modele, conform planului stabilit încă din 2022, care a însemnat o investiție importantă și construirea unei noi linii de producție.

Premiera mondială a noului Mercedes-Benz VLE va avea loc anul viitor, după cum anunță compania germană, dar au fost realizate deja primele teste de producție și au fost fabricate primele autovehicule.

Noul VLE complet electric va fi produs în paralel cu modelele existente, Clasa V, Vito și eVito, în mod complet flexibil, în funcție de cererea din piață.

Ca urmare a schimbărilor din piața auto, Mercedes a decis să producă VLE atât ca vehicul electric, cât și cu un motor cu ardere internă.

Viitorul Mercedes VLE va veni cu o altă premieră la nivel de software al sistemelor de control și infotainment. Este vorba despre sistemul de operare MB.OS care va fi introdus pentru prima dată într-un vehicul de serie din segmentul LCV.

„Noul VLE lansează o nouă eră – inclusiv pentru fabricile noastre. Vitoria este prima fabrică din rețeaua globală de producție Mercedes-Benz Vans care produce VLE. Peste 90% din măsurile de construcție din fabrică au fost deja finalizate, primele teste de producție au fost demarate”, a declarat Bernd Krottmayer, directorul fabricii Mercedes-Benz Vitoria.

Mercedes VLE va fi un automobil special, care va aduce pe șosele o combinație între eleganța unei limuzine și versatilitatea unui monovolum. Mașina va avea până la opt locuri, cu versiuni pentru familii și clienți cu un stil de viață activ până la microbuze exclusive, de lux.

VLE este primul vehicul bazat pe arhitectura modulară VAN.EA, dezvoltată inițial doar pentru vehicule electrice.

Motoarele electrice produse la Sebeș vor echipa atât noul VLE, cât și alte modele comerciale ale Mercedes-Benz, însă uzina din România nu va opri producția de componente destinate vehiculelor cu combustie.

Star Assembly și Start Transmission, din Sebeș și Cugir, produc cutii de viteze automate și, respectiv, componente pentru motoare și cutii.

Modelele dezvoltate pe platforma VAN.EA vor fi produse atât în Spania, cât și în Germania, în Dusseldorf.

Related posts