Orange Charging, o filială a gigantului de ride-sharing Didi, a prezentat o stație de superîncărcare megawatt, flexibilă și partajată, cu răcire lichidă, capabilă să furnizeze o putere maximă de 1.600 kW. Dezvoltată în colaborare cu un producător de stații de încărcare, această nouă tehnologie promite să adauge 100 de kilometri de autonomie în doar un minut de încărcare.
Inovatoarea stație de încărcare este echipată cu sistemul inteligent actualizat „Orange Charging unicorn OS”, care permite o distribuție flexibilă a energiei. În prezent, platforma Orange Charging se mândrește cu peste 46.000 de stații de încărcare, dintre care peste 47% oferă o putere maximă de încărcare de 180 kW sau mai mult printr-un singur conector.
Alinierea cu tendințele industriei
Această dezvăluire a Orange Charging se aliniază cu o tendință mai largă a industriei către încărcarea rapidă megawatt (flash charging), o tehnologie concepută pentru a reduce drastic timpii de încărcare ai vehiculelor electrice, având ca scop să-i facă comparabili cu alimentarea cu benzină. Mai multe companii proeminente, inclusiv BYD, Huawei, Zeekr și CATL, investesc masiv în acest domeniu:
- BYD a lansat deja tehnologia sa „megawatt flash charging”, capabilă să atingă până la 1000 kW cu un singur conector și 1360 kW cu un conector dublu.
- Huawei se concentrează pe soluții de încărcare de mare putere, în special pentru camioanele de mare tonaj, și a prezentat un încărcător de 1,5 MW.
- Zeekr a introdus stații de încărcare V4 și o stație de încărcare cu răcire lichidă pentru autoturisme, cu o putere de vârf de 1,2 MW utilizând un singur conector.
- CATL dezvoltă activ tehnologii de baterii pentru a susține aceste rate ridicate de încărcare.
În plus, unele orașe chinezești intenționează să înființeze „orașe de superîncărcare” pentru a sprijini adoptarea pe scară largă a acestei tehnologii.
Provocări și soluții
Deși încărcarea megawatt oferă viteze teoretice impresionante, implementarea sa practică se confruntă cu mai multe provocări. Acestea includ impacturi potențiale asupra stabilității rețelei electrice, costuri ridicate și preocupări legate de durata de viață a bateriei. Costul ridicat al infrastructurii de încărcare cu răcire lichidă, variind între 80.000 și 120.000 de yuani (11.200 – 16.800 USD) pe unitate, împreună cu costul înlocuirii lichidului de răcire, limitează, de asemenea, disponibilitatea sa pe scară largă.
Pentru a atenua aceste probleme, se fac progrese în soluțiile de stocare a energiei, îmbunătățiri ale materialelor pentru baterii și utilizarea algoritmilor AI pentru a optimiza curbele de încărcare. Există, de asemenea, eforturi de a promova soluții integrate de stocare a energiei fotovoltaice și de încărcare. Companii precum BYD integrează sisteme de stocare a energiei și distribuție inteligentă a energiei pentru a reduce presiunea asupra rețelei electrice. Industria explorează, de asemenea, colaborări pentru a accelera construcția infrastructurii și a depăși provocările legate de capacitatea rețelei, modernizările infrastructurii, costurile de implementare și modelele de afaceri durabile.