Volkswagen estimează creşterea veniturilor în 2025 şi se consideră ”o companie americană”, pe fondul ameninţărilor tarifare

Da mai departe!

Gigantul auto german Volkswagen estimează creşterea veniturilor în 2025, în pofida condiţiilor dificile de afaceri, şi se consideră ”o companie americană”, pe fondul ameninţărilor tarifare, relatează CNBC.

Volkswagen a raportat marţi o scădere de 15% a profitului operaţional anual, pe fondul creşterii costurilor şi al unor ”cheltuieli extraordinare” legate de strategia sa de restructurare.

Veniturile totale ale companiei pentru anul 2024 au fost de 324,7 miliarde de euro (352,8 miliarde de dolari), în creştere faţă de 322,3 miliarde de euro în 2023. Volkswagen estimează că veniturile vor creşte cu până la 5% în 2025.

În ceea ce priveşte marja operaţională, care a fost de 5,9% în 2024, compania prognozează o marjă cuprinsă între 5,5% şi 6,5% pentru acest an.

Volkswagen a înregistrat o scădere de 3,5% a vânzărilor de vehicule pe parcursul anului 2024, dar a subliniat că rezultatele sunt ”solide, având în vedere mediul dificil”.

Acţiunile Volkswagen au scăzut marţi cu 1%, în conformitate cu evoluţia negativă a titlurilor din sectorul auto.

Dividend redus cu 30% şi politici de lichiditate robuste

Volkswagen a anunţat că va propune dividende de 6,30 euro per acţiune ordinară şi 6,36 euro per acţiune preferenţială la adunarea generală anuală din mai, ceea ce reprezintă o reducere de 30% faţă de anul precedent.

Divizia auto a Volkswagen a încheiat 2024 cu o lichiditate netă de 36 miliarde de euro, în scădere cu 10,5% faţă de anul anterior. Pentru 2025, compania estimează că lichiditatea se va situa între 34 şi 37 miliarde de euro, menţionând că ”obiectivul grupului rămâne menţinerea unei politici financiare şi de lichiditate robuste”.

Provocări şi incertitudini geopolitice

Volkswagen a avertizat că se aşteaptă la provocări majore în 2025, citând: incertitudinea politică, creşterea restricţiilor comerciale, tensiunile geopolitice.

De asemenea, compania se confruntă cu o concurenţă tot mai intensă, volatilitatea preţurilor materiilor prime şi reglementări mai stricte privind emisiile.

”Ne considerăm deja o companie americană”

Vorbind pentru CNBC, Arno Antlitz, directorul financiar al Volkswagen, a recunoscut că producătorul auto ”nu poate fi mulţumit” de performanţa sa actuală.

”Avem branduri puternice – Porsche, Lamborghini, Volkswagen – avem produse excelente şi o prezenţă globală. Cu aceste atuuri, ar trebui să facem mai mult”, a declarat Antlitz.

El a precizat că 2025 va fi un an de tranziţie, atât pentru companie, cât şi pentru industria auto în ansamblu.

”Trebuie să menţinem competitivitatea maşinilor noastre cu motoare termice, dar şi să investim masiv în electrificare şi digitalizare. Creştem producţia de vehicule electrice, dezvoltăm software-ul auto – toate aceste iniţiative ne afectează obiectivele financiare pentru 2025, dar ne vor oferi un avantaj în 2026 şi ulterior”, a explicat CFO-ul Volkswagen.

Strategia companiei este de a păstra cota de piaţă de 25% în Europa, de a menţine poziţia în China şi de a-şi extinde prezenţa în SUA.

Întrebat despre impactul tarifelor impuse de Donald Trump, Antlitz a evitat un răspuns clar, dar a subliniat că Volkswagen se consideră deja o companie americană.

”Suntem o companie globală şi susţinem pieţele deschise. Ce pot spune este că deja ne simţim ca o companie americană – operăm o fabrică uriaşă în Chattanooga, Tennessee. Grupul Volkswagen are zeci de mii de angajaţi în SUA şi creează mii de locuri de muncă în Carolina de Sud prin producţia Scout. Suntem deja o companie americană şi vrem să ne extindem în SUA”, a concluzionat Antlitz.

Related posts