Constructorul auto francez Renault şi partenerul său chinez Geely intenţionează să anunţe la finele lunii un acord vizând extinderii cooperării lor din Brazilia, în contextul în care cei doi producători caută noi pieţe de creştere pe fondul războaielor comerciale globale, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.
Anul trecut, Renault şi Geely au înfiinţat o societate mixtă pentru dezvoltarea şi furnizarea de motoare pe combustie şi hibride, şi de asemenea au început să comercializeze autoturisme produse la o uzină din Coreea de Sud, deţinută în comun.
Acum, cei doi parteneri au de gând să îşi extindă cooperarea în Brazilia şi lucrează la un acord preliminar pe care intenţionează să îl dezvăluie la finele acestei luni, au dezvăluit sursele care au dorit să îşi păstreze anonimatul. Conform acordului negociat, firma chineză ar urma să înceapă să utilizeze reţeaua de distribuţie a Renault din Brazilia, încă din acest an, pentru a începe să comercializeze vehicule marca Geely exportate din China, au precizat sursele. De asemenea, acordul prevede că Geely va prelua o participaţie minoritară la Renault Brazil şi va utiliza uzina acestuia din urmă de la Curitiba pentru a asambla vehicule la această uzină, au adăugat sursele.
Această extindere a parteneriatului va ajuta la creşterea gradului de utilizare a uzinei Renault din Brazilia, a cincea mare piaţă externă a grupului auto francez, şi este în linie cu o strategie mai largă a Renault de a-şi reduce dependenţa de piaţa europeană.
Pentru Geely, a cărui principală piaţă externă este cea din Europa, această extindere a cooperării îi va permite să intre pe noi pieţe, într-un moment în care se confruntă cu un război al preţurilor acasă şi cu tarifele consistente impuse de mai multe pieţe dezvoltate, precum SUA, Canada şi UE, pentru vehiculele produse în China.
În contextul creşterii tensiunilor comerciale şi supracapacităţilor de producţie din China, producătorii chinezi de automobile explorează oportunităţi pe alte pieţe precum Rusia, America Latină, Orientul Mijlociu şi Africa pentru creşterea exporturilor.
Anul trecut, Brazilia a fost piaţa cu cel mai puternic ritm de creştere pentru exporturile chineze de automobile electrice şi hibride plug-in, în condiţiile în care livrările s-au dublat, până la 152.000 de unităţi, a informat Cui Dongshu, secretarul general al Asociaţiei producătorilor chinezi de autoturisme. Tot anul trecut Brazilia a devenit a doua mare piaţă pentru vehiculele electrice şi hibride chineze, a mai spus Dongshu.
În Brazilia, Geely ar urma să vândă autoturisme sub marcă proprie, spre deosebire de parteneriatul cu Renault din Coreea de Sud, care în prezent se concentrează pe un singur model marca Renault, Grand Koleos, construit pe o platformă Geely şi asamblat la uzina Renault de la Busan, Coreea de Sud. Detaliile tehnice ale parteneriatului din Brazilia nu au fost încă stabilite, a precizat una dintre surse, care a adăugat că este posibil ca Geely să îşi pună la punct o platformă în cadrul uzinei Renault pentru a produce automobile pe benzină, modele hibride şi automobile complet electrice.