Renault Group a depășit pentru prima dată Stellantis, în Europa

Da mai departe!

Performanțele din Europa ale grupului Renault, susținute din plin de Dacia, au determinat o inversare a pozițiilor din clasamentul vânzărilor, în luna decembrie, cu Stellantis, care se află într-o perioadă extrem de slabă, după cum arată cifrele analizate de Profit.ro.

Renault a depășit Stellantis în ultima lună a anului 2024, potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Constructorilor auto din Europa, care arată că avansul înregistrat de mărcile Renault, Dacia și Alpine din decembrie a fost de 17%, în timp ce Stellantis s-a confruntat cu o nouă scădere, de 6,7%.

Cu această creștere, vânzările grupului francez au urcat la 130.097 vehicule înmatriculate în Europa, vânzări care includ UE, țările EFTA și Marea Britanie, în timp ce rezultatul Stellantis a consemnat 126.091 de autoturisme.

Noua ierarhie este aceeași și pe piața din UE, unde Renault Group a vândut 120.276 unități, în creștere cu 16,4%, iar Stellantis, 111.482, în scădere cu 7,3%.

Marca Dacia a contribuit din plin la acest rezultat, cu un volum de 56.937 de autovehicule înmatriculate, având o creștere foarte mare, de 26,1%, în timp ce brandul Renault a vândut 72.552 vehicule, cu 10,4% mai multe ca în decembrie 2023.

Succesul Renault este cu atât mai important cu cât grupul are doar trei mărci, față de Stellantis care vinde pe piața europeană 12 din cele 14 branduri pe care le deține, la care se adaugă și brndul chinezesc Leapmotor.

Dintre mărcile Stellantis, doar Peugeot, Citroen și Alfa Romeo au avut rezultate pozitive în decembrie, cu creșteri de 18,9%, 7,8% și, respectiv, 18,2%, în timp ce Opel (Vauxhall), Fiat, Jeep, DS și celelalte mărci au încheiat anul cu scăderi. Datele sunt cu atât mai îngrijorătoare pentru Stellantis, cu cât pe piața din UE, luna decembrie a adus scăderi pe linie pentru toate mărcile grupului.

Cifrele pe întreg anul ale celor două companii continuă să poziționeze Stellantis pe locul al doilea în Europa, în timp ce Renault Group este doar al treilea constructor, dar ceea ce s-a întâmplat în decembrie este un semnal de alarmă pentru compania condusă până de curând de Carlos Tavares, CEO-ul demisionar.

Pe piața extinsă, UE plus EFTA și UK, micile creșteri ale Peugeot (+0,6%), Jeep (+2,9%) sunt insuficiente pentru a sugera o posibilă revenire a vânzărilor în perioada următoare.

Related posts