Isuzu va avea un cuvânt greu în Europa cu versiunea D-Max EV

Da mai departe!

Isuzu va prezenta versiunea electrică a pickup-ului D-Max la Salonul pentru vehicule comerciale de la Birmingham. Modelul va fi oferit pe piețele din Europa, incluzând și Norvegia. Livrările ar putea începe din luna martie 2026.

Isuzu intră în jocul pickup-urilor electrice cu o față familiară și o inimă nouă. Compania a dezvăluit oficial versiunea de producție a pickup-ului său D-Max complet electric, care urmează să ajungă pe drumurile europene în 2026.

În timp ce exteriorul rămâne fidel a ceea ce cunosc deja cumpărătorii, dedesubt promite o alternativă cu zero emisii, fără a sacrifica robustețea practică pentru care este cunoscut D-Max. Flotele și cumpărătorii privați care doresc să renunțe la diesel, dar să își păstreze capacitatea de încărcare, vor dori probabil să arunce o privire mai atentă.

Descris ca fiind „primul pickup electric de producție din Europa care oferă capacități comerciale complete”, Isuzu D-Max EV se va confrunta cu rivali precum viitoarea versiune electrică a Toyota Hilux de generație următoare.

Din punct de vedere vizual, sunt puține elemente care diferențiază versiunea electrică de frații săi cu motor cu combustie internă. Spre deosebire de versiunea concept prezentată anul trecut, D-Max EV de producție renunță la tratamentul grilei închise. În schimb, modificările exterioare sunt subtile, limitându-se în mare parte la siglele specifice EV și absența țevilor de eșapament. Portul de încărcare a fost ascuns în același loc unde se află în mod normal capacul rezervorului de combustibil, menținând o dispunere familiară pentru utilizatori.

Pentru debutul său, Isuzu a îmbrăcat D-Max EV într-o vopsea unică Norwegian Blue, asortată cu accente negre și jante din aliaj de 18 inch asortate. Pickup-ul electric va fi lansat în două niveluri de echipare superioare, cumpărătorii putând alege între caroserii Extended Cab și Double Cab.

D-Max EV funcționează cu două motoare electrice care generează o putere combinată de 188 CP (140 kW) și un cuplu de 325 Nm. Asta înseamnă că oferă cu 27 CP mai multă putere decât versiunea diesel, deși cedează 35 Nm de cuplu în schimb. Puterea este transmisă tuturor celor patru roți printr-un sistem de tracțiune integrală permanentă, cu funcția Rough Terrain Mode preluată de la modelul diesel.

Cifrele de performanță includ un sprint de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde și o viteză maximă care depășește puțin 129 km/h. Mai important pentru cumpărătorii de camioane, D-Max electric își menține acreditările serioase de lucru, având o capacitate de încărcare utilă de peste 1.000 kg și o capacitate de remorcare de 3,5 tone, care sunt comparabile cu pickup-urile diesel de dimensiuni medii. Cifrele off-road sunt la fel de robuste, cu o adâncime de vad de 600 mm și o gardă la sol de 210 mm.

O baterie litiu-ion de 66,9 kWh oferă o autonomie omologată WLTP de 263 km. Această cifră ar putea părea modestă în comparație cu vehiculele electrice mai mici, dar este în concordanță cu așteptările pentru un pickup de dimensiuni medii care transportă greutate și dimensiuni suplimentare. Încărcarea rapidă la până la 50 kW DC permite bateriei să treacă de la 20 la 80% încărcare în aproximativ o oră. Isuzu oferă bateriei o garanție de 8 ani sau 160.900 km.

Camionul complet electric rulează pe o versiune modificată a șasiului cu scară întâlnit la Isuzu D-Max obișnuit. Cu toate acestea, suspensia spate dispune de o configurație De-Dion în loc de arcuri lamelare, contribuind la o rulare mai rafinată.

Related posts