2025 va fi un coșmar pentru producătorii auto care vând în UE

Da mai departe!

Anul 2025 se arată ca un coșmar pentru majoritatea producătorilor auto care vând automobile în Europa, din cauza noilor ținte de emisii, mult mai dure începând din 2025. Dacă VW sau Ford sunt îngrijorate de modul în care vor reuși să controleze emisiile prin vânzări de mașini electrice, Stellantis este mult mai încrezătoare în cifrele pe care le va obține, pentru că are deja o flotă impresionantă de mașini cu zero emisii.

Legislația europeană în materie de emisii de CO2 a permis până acum ca mașinile PHEV și electrice să fie calculate cu coeficienți mai mari, în flotele vândute de companiile auto pe parcursul unui an, dar de la 1 ianuarie totul se schimbă.

Cei mai mulți dintre constructorii auto au nevoie de o accelerare a vânzărilor de mașini electrice, pentru a crește ponderea acestora în totalul vânzărilor la peste 20%, în așa fel încât media de emisii pe întreaga flotă să coboare la 93,6 grame pe kilometru. Dacă nu vor reuși, vor trebui să ia măsuri dure, adică să oprească producția și vânzările de mașini cu combustie.

Stellantis este însă una dintre companiile europene cu cele mai multe lansări de automobile electrice, acesta fiind și motivul pentru care șefii companiei nu sunt îngrijorați de ce se va întâmpla anul viitor.

Așa cum a spus și fostul CEO, demisionarul Carlos Tvares, actualii manageri susțin că au suficiente comenzi și o gamă extinsă pentru a avea vânzări foarte bune de mașini electrice.

După lansarea versiunilor electrice ale modelelor compacte și medii, de la Peugeot, Citroen, Opel sau Jeep, Stellantis a început să lanseze o serie nouă de modele accesibile, Citroen C3, Fiat Panda, Opel Frontera, toate dezvoltate pe platforma Smart Car, cu ajutorul cărora va încerca să atragă noi cumpărători, aflați în căutarea de mașini electrice cu prețuri mai mici.

Din 2025, vor apărea versiuni și mai ieftine, cu baterii mai mici și echipamente mai puține, în așa fel încât prețul să poată coborî sub 20.000 de euro.

Cu ajutorul acestor modele și al celor care vor urma, directorul financiar Doug Osterman spune că este foarte probabil ca ținta de 24% pondere a vehiculelor electrice să fie atinsă. Dar efortul este destul de mare, având în vedere că în acest an compania abia a depășit 10 procente cu vânzările de electrice.

Unul dintre marile avantaje ale Stellantis în fața competitorilor din Europa este strategia multi-energie pe care a abordat-o și care înseamnă modele cu platforme flexibile, ce pot găzdui atât versiuni cu combustie, cât și versiuni electrice, toate fiind produse pe același linii de fabricație.

Acest lucru va permite mărcilor să producă exact motorizările de care este nevoie pentru a atinge țintele de emisii, în timp ce alți constructori, care și-au separat platformele și fabricile în electrice și non-electrice, vor fi în situația de a opri uzine sau linii de producție, dacă vor dori să frâneze vânzările de mașini cu combustie.

Nu cu mult timp înainte de demisia sa, Carlos Tavares, fostul CEO al Stellantis și principalul autor al strategiei multi-energie a grupului, a criticat industria auto pentru că cere UE să modifice legislația privind emisiile.

„Aici, în Europa, regulamentele par să fie din nou dezbătute. Nu este momentul să ezităm. Dezbaterea s-a încheiat. Indecizia și paralizia vor pune în pericol și mai mult clima noastră, dar ne vor pune la încercare companiile. Este timpul să rămânem pe curs. Cele mai valoroase active în acest moment sunt stabilitatea regulilor și capacitatea noastră de a ne executa planurile”, a spus Tavares la Paris, în cadrul unui summit organizat pe timpul Salonului Auto.

Stellantis are în prezent 40 de modele complet electrice, autoturisme și LCV-uri, lansate sau în curs de lansare, fiind compania auto cu cele mai multe automobile cu zero emisii.

Related posts