Dacă vrei să-ţi achiziţionezi o motocicletă nouă in stil retro, YAMAHA XSR 700 este alegerea potrivită. Pentru numai 7.750 Eur (TVA inclus) primeşti o motocicletă care imbină foarte bine stilul clasic cu optiuni si motorizare de ultimă generaţie.
AutoReport.ro a primit de la Dual Motors, dealer prin Motodynamics România, această motocicletă intr-un frumos weekend de toamnă.
XSR700 a preluat motorizarea modelului MT-07 și oferă la fel de multă putere, dar fiind mai plăcută la călătorii. De ce spunem asta? Ghidonul este puţin mai lat având montate bucşe din cauciuc la prinderea în furcă pentru a absoarbe şocurile. În același timp este poziţionat mai în spate, ceea ce ne întreaptă cu gândul către o poziţie de touring. Forma șeii, cuplul mare la turații mai joase, precum și ciclistica l-au făcut pe riderul nostru să se simtă foarte bine.
Nu am simţit nevoia unui paravânt, cu XSR700 poţi rula lejer cu o viteza de până la 120 km/h. Consumul mixt pentru acest test a fost de 5,5 l la 100 km.
O parte din ceea ce face ca XSR 700 să fie atât de FUN, este în mod natural șasiul. Acestuia îi este ataşată o furcă USD fixă, fară reglaje şi un singur amortizor de șoc in partea din spate, oferind o deplasare lină si absoarbe cu uşurintă şocurile de la gropile sau denivelările de pe drum. XSR 700 este o motocicletă care poate fi condusă cu uşurinţă chiar şi de un începător. Șaua are o înălțime de 815 mm (mai înaltă cu 10 mm față de MT-07) fiind tapiţată cu piele în două texturi. Grupurile optice sunt de inspiraţie vintage. Mi-ar fi plăcut să fie dotat standard cu o evacuare puţin mai zgomotoasă, ca să se poată apropia cat mai mult de stilul retro.
Frânele, marca NISSIN sunt un alt punct forte pentru XSR700, pe roata faţa frânarea se face pe două discuri duble de 282 mm și etriere cu patru pistoane, iar pe roata spate pe un disc de 245mm. Frânele sunt foarte bine setate,chiar dacă nu există sistem de franare combinat pe acest model, în timp ce sistemul de frânare al motorului va suplimenta nevoile de oprire oferind o decelerare liniară, care ar produce cu siguranță o notă mai antrenantă, cu un sistem de evacuare personalizat.
ABS –ul se află în dotarea standard, fiind o mişcare foarte bună din partea constructorului japonez.
Instrumentaţia bordului este o altă piesă frumoasă în stil retro, oferind un ecran complet multifuncțional digital având un turometru care rulează în jurul parţii de sus a ecranului rotund. În partea centrală este afişată viteza de deplasare, treapta de viteză, indicatorul de combustibil, temperatura exterioară sau temperatura motrului precum și consumul de combustibil. Poziția de condus îți permite sa vezi bordul fară a lăsa capul în jos.
Specificatii tehnice:
Tip motor: 2-cilindri, 4 timpi, Răcit cu aer, DOHC, 4-supape
Cilindree: 689 cm
Alezaj / cursă: 80,0 mm x 68,6 mm
Raport compresie: 11,5: 1
Putere maximă: 55,0 kW (74,8PS) @ 9.000 rpm
Cuplu maxim: 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6.500 rpm
Sistem de ungere: Carter umed
Tip ambreiaj: Umed, Disc multiplu
Injecţie de carburant
Sistem de aprindere: TCI, Electric
Sistem de transmisie: Angrenaj constant, 6-viteze
Transmisie finală: Lanţ
Cadru Diamant
Sistem suspensie: faţă Furci telescopice,cursă 130 mm
Sistem suspensie spate: Basculă, (suspensie tip braţ),cursă 130 mm
Frână faţă discuri duble hidraulice , Ø 282 mm
Frână spate mono disc hidraulic, Ø 245 mm
Anvelopă faţă: 120/70 ZR 17M/C(58V) (Tubeless)
Anvelopă spate: 180/55 ZR 17M/C(73V) (Tubeless)
Lungime totală: 2.075 mm
Lăţime totală: 820 mm
Înălţime totală: 1.130 mm
Înălţimea scaunelor: 815 mm
Baza roţilor: 1.405 mm
Gardă minimă la sol: 140 mm
Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei) 186 kg
Capacitate rezervor carburant 14 L
Capacitate rezervor ulei 2,7 L