Yamaha TMAX, cel mai bine vândut maxi-scooter din Europa a ajuns la a şasea generaţie. Modelul lansat în premieră în Europa, la Milano în 2016, de către Valentino Rossi, a primit o mulţime de schimbări şi acum beneficiază de o acceleraţie mai bună, agilitate, manevrabilitate şi o greutate mai mică.
TMAX vine cu un design mai sportiv, faruri şi stopuri cu lumini LED, un finisaj excelent cu materiale plastice deosebit de bine texturate.
Gama TMAX a fost extinsă si există trei nivele de echipare: Standard , SX şi DX.
TMAX SX este proiectat pentru acei clienţi care doresc mai multă sportivitate iar nivelul DX, este modelul de top, complet dotat cu tehnologie extinsă de control electronic, Cruise Control, parâvant reglabil electric, mânere şi şa încălzite.
Autoreport a testat TMAX-ul cu nivel de echipare SX şi putem spune că se descurcă excelent intr-un oraş aglomerat ca Bucureştiul, chiar dacă are o greutate de 213 kg cu plinurile făcute, iar când şoseaua dublă devine autostradă şi vrei să atingi viteze din trei cifre pe banda rapidă, TMAX-ul este fericit să-ţi răspundă că peste 4.000 rpm există suficientă putere pentru a face o scurtă depaşire.
Dotat cu Chip Controlled Throttle (YCC-T), oferă un răspuns mai bun la accelerare şi un consum mai scăzut de combustil asta, datorându-se unui nou calculator care rulează pe 32 biţi, ceea ce face ca Noul TMAX să fie un performer mult mai impresionant.
Cu o nouă carcasă mărită a filtrului de aer şi injectoare de ultimă generaţie, motorul cu norma de poluare EURO IV cu capacitate de 530 cc, in doi cilindri paraleli, dezvoltă o putere de 45 Cp şi un cuplu liniar de 53 Nm / 5.250 rpm.
Noul cadru din aluminiu turnat sub presiune şi un braţ de aluminiu de 40 mm, furcă USD, o geometrie imbunatăţită şi o reducere a greutaţii de până la 9 kg, oferă o experientă de condus similară unei motociclete .
O suspensie spate complet nouă, utilizându-se un amortizor spate orizontal a fost proiectată pentru a creşte în mod progresiv amortizarea şi pentru a spori confortul si rezistenţa la drum.
Transmisia finală se face printr-o curea trapezoidală care are in compozitie fibră de carbon, curea căreia i-a fost redusă lăţimea de la 40 mm la 25 mm, astfel, devenind mult mai silenţioasă.
Jantele din aliaj uşor sunt echipate cu pneuri de dimensiuni 120 / 70-15 faţă şi 160 / 60-15 spate.
Frânele răspund autoritar şi sunt foarte puternice,poţi face o oprire rapidă cu un singur deget chiar la viteze de peste 90 km/h. Frânarea față se face pe două discuri de 260 mm cu etrieri cu patru pistonaşe iar pe spate pe un mono disc de 282 mm, ABS-ul fiind in dotarea standard.
Noile modele TMAX, au in standard controlul tracţiunii, care funcţionează prin controlul timpului de aprindere şi a injecţiei de combustibil. Nu trebuie să te de deranjeze faptul că această “motocicletă” produce suficientă putere pentru a putea pierde controlul pe măsură ce accelerazi pe un carosabil umed intr-un sens giratoriu, controlul tracţiunii este setat pentru a face faţă oricăror condiţii.
SX şi DX beneficiază de sistemul D-MODE cu două moduri de călătorie şi anume Touring si Sport. Ambele oferă aceeaşi putere, dar modul Touring oferă o hartă a acceleraţiei mult mai lentă. Comutarea între moduri se poate face în timpul călătoriei, cu apăsarea unui buton.
Sistemul „Smart Key” şi sistemul de blocare centrală iţi permit să porneşti motorul, să deblochezi şaua şi alte compartimente, de asemenea, să blochezi sau să eliberezi ghidonul si cricul central.
Înălțimea scaunelor este de 800 de mm, iar laţimea spatiului destinat riderului il fac foarte confortabil pentru drumuri lungi. Există, de asemenea, un spaţiu destul de mare sub şa suficient pentru a adăposti două caşti tip jet.
Noul display TFT, introdus între vitezometru şi turometru, este clar şi usor de citit, iar butoanele de pe panoul de comandă din stânga te ajuta sa navighezi prin meniu.
Yamaha TMAX se defineşte prin rafinament, performanţă, stil ultramodern iar tehnologiile de ultimă oră îi asigură unicitatea. 11.500 EUR cu TVA inclusă, este preţul de plecare pentru Yamaha TMAX in Romania.
Caracteristici tehnice – Yamaha TMAX:
Tip motor 2-cilindri paraleli înclinaţi spre faţă, Răcit cu lichid, 4 timpi, DOHC, 4-supape
Capacitate cilindrică 530,0cc
Alezaj X Cursă 68,0 mm x 73,0 mm
Compresie 10:9 : 1
Putere maximă 33,8 kW @ 6.750 rpm
Cuplu maxim 53,0 Nm @ 5.250 rpm
Sistem de ungere Carter uscat
Sistem combustibil Injecţie de carburant
Sistem de transmisie Automat, curea trapezoidală
Sistem suspensie faţă Furcă telescopică
Cursă faţă 120 mm
Sistem suspensie spate Basculă
Cursă spate 117 mm
Frână faţă discuri duble hidraulice , Ø 267 mm
Frână spate mono disc hidraulic, Ø 282 mm
Lungime totală 2.200 mm
Lăţime totală 765 mm
Înălţime totală 1,420-1,475 mm (cu paravant ajustabil)
Înălţimea scaunelor 800 mm
Ampatament 1.575 mm
Gardă minimă la sol 125 mm
Greutate fără sarcină 213 kg
Capacitate rezervor carburant 15 Litri