Test de consum cu electrice – Kia eNiro

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Este timpul pentru primul test de consum cu o mașină electrică al AutoReport.ro. Pentru că îndeplinea toate atribuțiile, inclusiv un preț decent pentru o mașină electrică, Kia eNiro a fost alegerea noastră pentru un traseu București-Râșnov-Poiana Brașov-Brașov-Bușteni-București.

Am făcut acest test în speranța de a vă arată că mașinile electrice sunt bune pentru vacanțe. Mai ales pentru cele la munte și la mare. Kia eNiro a avut o sarcină dificilă, mai ales din cauza caniculei.
Am plecat din București cu 98% baterie, din cauza unor drumuri pe care a trebuit să le facem prin diferite cartiere. Drumul nu a fost foarte aglomerat, ceea ce ne-a permis să ne apropiem de maximul vitezei permis pe DN-uri. Deci Kia eNiro a mers și într-un regim normal, cu AC pornit, dar și cu portbagajul plin.
La Hotel Alpin am ajuns cu 49% baterie, dar am hotărât să încărcăm. Supriza principală este una clasică: pe locurile de parcare destinate vehiculelor electrice găsești BMW-uri și Loganuri termice.
Surpriza secundară a constat în faptul că priza care pe aplicația plug-share arăta o putere de 16,9 kW/h, de fapt ne-a livrat o putere de 3 kW/h, insuficientă pentru a încărca rapid mașina. Am ținut în priză eNiro-ul până la 77% capacitate și am parcat regulamentar pentru a merge în camera de hotel.


La întoarcere, drumul fiind la vale, mașina a consumat mai puțin. Am predat modelul de test cu 39% baterie, după ce am traversat și Bucureștiul. Pe parcursul testului, eNiro s-a comportat foarte bine, la întoarcere fiind în total 4 persoane în interior.

Păstrând designul unui crossover stilat, modelul îmbunătățit Kia Niro oferă o multitudine de actualizări ale designului. Designul reîmprospătat și anumite elemente ne arată că avem în față un model 100% electric e-Niro.
e-Niro încorporează practicitatea și aspectul atractiv al unui crossover cu un design aerodinamic, cu suprafețe subtil sculptate. e-Niro se diferențiază de modelele existente Niro Hybrid și Niro Plug-in-Hybrid printr-o serie de elemente de design exclusive. Având ca inspirație conceptul Niro EV prezentat la salonul Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas 2018, exteriorul său se bazează pe un concept de design ‘curat și high-tech’. Grila sa ‘nas-de-tigru’ cu aspect aerodinamic și futurist, dispune de un port de încărcare integrat și poartă logo-ul Niro gravat. Fantele de admisie a aerului redesenate și noile lumini de zi LED în formă de săgeată se combină cu liniile albastru deschis care îl fac să se remarce și să iasă în evidență.
Grila ‘tiger-nose’ închisă se află integrată în spoilerul față redesenat, oferind automobilului o identitate proprie, ajutând în același timp la performanța aerodinamică și oferind un caracter elegant și definit părții frontale a automobilului.
Din profil, caracterul oferit de liniile subțiri și geamurile din spate conice evidențiază apectul elegant al automobilului, dar oferă și un spațiu mai mare pentru aripile bine reliefate ale roților. e-Niro rulează pe jante din aliaj din aluminiu de 17 inch, cu cinci spițe cu finisaj în două tonuri de argintiu, care găzduiesc sistemul de regenerare a energiei de frânare oferit de Kia. În partea din spate, spoilerul remodelat dispune de aceleași elemente de evidențiere ca cele regăsite la fantele de admisie a aerului din partea din față, în timp ce luminile LED ale stopurilor oferă noului e-Niro propria sa semnătură.
Modelul testat de noi este echipat cu pachetul de baterii de 64 kWh de lungă distanță sunt cuplate la un motor de 150 kWh (204 CP), care oferă un cuplu de 395 Nm, permițând accelerarea de la 0 la 100 kmh în doar 7.8 secunde. Ce este cel mai important pentru acest model, dincolo de autonomia crescută, este faptul că se comportă familiar, la fel ca un vehicul convențional atunci când vine vorba despre dinamică. Kia e-Niro este un model care stă foarte bine pe asfalt, se manevrează ușor, dar este și foarte sprinten.
În interior, Kia a introdus o serie de elemente vizuale și materiale îmbunătățite, creând astfel o atmosferă de clasă superioară și o îmbunătățire a calității cabinei. Zona interiorului se diferențiază de cel al celorlalte modele Niro printr-o serie de caracteristici și elemente de design noi.
Designul consolei centrale reprezintă cea mai mare schimbare pentru e-Niro, sistemul său de propulsie complet electric negând nevoia pentru un schimbător de viteze tradițional. Prin urmare, transmisia fizică a fost înlocuită cu un nou schimbător de viteze shift-by-wire cu selector rotativ. Selectorul este plasat în propriu său spațiu ergonomic care pornește de la baza cotierei centrale. În plus, spațiul selectorului include și comenzile pentru frâna de parcare electrică, scaunele încălzite și ventilate, volanul încălzit, selectorul cu modurile de rulare, senzorii de parcare și funcția de frânare cu ‘Auto Hold’. Noul panou dispune de asemenea de un spațiu generos de stocare la baza consolei centrale.
Panoul de bord prezintă elemente de culoare albastru viu în jurul gurilor de ventilație, ce rezonează cu ornamentele regăsite la exteriorul automobilului. Interiorul este echipat în variante de material textil și piele sintetică, piele sintetică integrală sau piele naturală. În fiecare variantă de echipare, în interiorul noului e-Niro este disponibilă o tapițerie fie în culoarea neagră sau gri închis, fie într-o schemă de culoare neagră cu cusături albastre, ce amintesc de accentele de culoare regăsite la exteriorul automobilului. Materialele folosite în interior sunt foarte bune, iar finisajele aproape de zona premium, lucru pe care nu îl întâlnim la multe alte mașini electrice.
Un nou sistem ambiental de lumini este oferit pentru consola centrală și schimbătorul de viteze iar pasagerii pot să aleagă între șase culori – alb, gri, bronz, roșu, verde și bleu. Liniile în culoare negru lucios și bleu de pe fețele ușilor contribuie la atmosfera futuristică a interiorului. La baza consolei centrale se află un spațiu cauciucat destinat smartphone-ului. Cumpărătorii pot alege ca acest spațiu să fie destinat încărcării wireless a smartphone-ului.
Sistemul infotainment touchscreen de 7.0 inch cu interfața HMI (human-machine interface) rămâne în centrul planșei de bord, dar a fost modificat pentru a oferi o serie de elemente specifice automobilelor EV. Noul sistem infotainment permite proprietarilor să localizeze stațiile de încărcare din apropiere și monitorizează nivelul de încărcare al bateriei și distanța pe care o mai poate parcurge automobilul. Interfața HMI permite proprietarilor să seteze timpul aproximativ pentru următoarea călătorie, astfel automobilul se poate încălzi la o temperatură pe care șoferul o dorește înainte de a pleca. Funcția de management a încărcării bateriei administrează în mod inteligent consumul de electricitate în timpul încărcării pentru a extinde durata de viață a bateriei.
Ceasurile de bord cu tehnologie LCD – de asemenea de 7.0 inch – oferă șoferului informații despre starea încărcării bateriei în timpul călătoriei. Ceasurile de bord oferă de asemenea informații despre stilul de condus al fiecărei persoane care se află în spatele volanului, atribuindu-i un procentaj care arată cât anume s-a condus în mod economic la fiecare călătorie. Pentru șoferii care preferă un stil de condus mai sportiv, afișajul arată procentajul care a fost parcurs într-o călătorie în modul dinamic de condus.
Un indicator luminos este integrat în partea de sus a panoului de bord, arătând dacă pachetul de baterii se reîncarcă, este încărcat complet sau este în curs de încărcare.
e-Niro este disponibil în continuare cu o gamă cuprinzătoare de tehnologii active de siguranță.
Tehnologia Smart Cruise Control cu sistemul Stop & Go urmărește automobilul din față și poate opri complet modelul Niro dacă traficul se oprește, acesta putându-și relua viteza pe măsură ce automobilul din față își reia deplasarea.
Tehnologia autonomă de nivel 2, Lane Following Assist (Sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare). Această tehnologie urmărește automobilele din față și detectează liniile de marcare a benzilor de circulație pentru a menține Niro pe banda sa pe autostradă. Sistemul controleaza accelerația, frâna și sistemul de direcție în funcție de coloana de automobile din față, folosind senzori externi pentru a menține o distanță sigură, în timp ce oferă asistență șoferului la schimbarea benzilor de circulație. Lane Following Assist operează la viteze cuprinse între 0 și 180 kmh.
În funcție de versiunea de echipare, aceasta cuprinde Forward Collision-avoidance Assist (Sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale), Lane Keeping Assist (Sistemul de asistare a păstrării benzii de rulare), Driver Attention Warning (Sistemul de monitorizare și avertizare atenție șofer), High Beam Assist (Sistemul de asistență pentru faza lungă), Blind-spot Collision Warning (Sistemul de detectare a coliziunii în punctul mort), Rear Cross-traffic Collision Warning, și Intelligent Speed Limit Warning (Sistemul inteligent de avertizare a limitei de viteză), în completarea frânei de parcare electronică și a frânelor spate mai mari.

KIA e-Niro 150 kW
0-100 km/h: 7,8 secunde
Viteza maximă: 167 km/oră
L/l/î: 4.375/1.805/1.560
Masă proprie: 1.791
Volum portbagaj (l): 451
Putere (CP): 204 (150 kW)
Cuplu maxim (Nm): 395
Autonomie: 455 kilometri
Acumulatori: 64 kWh
Consum energie: 159 Wh/km (mixt)
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts