Skoda Scala – newcomer în clasa compactă

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Skoda Scala este una dintre cele mai așteptate lansări din zona compactelor. Marca din Cehia vine cu o nouă abordare în segment și cu un model cu nume nou și caracteristici interesante. Scala a venit la testele AutoReport.ro de la Porsche București Nord.

Skoda a tot căutat soluții de produse pentru clasa compactă. După mai multe încercări mai mult sau mai puțin reușite, aflate mai mult între segmente, iată că cehii vin cu Skoda Scala care este mai mult decât un Golf-wannabe.
Deisgnul este unul interesant și inspirat de conceptul Vision RS. Partea față este dominată de niște blocuri optice aproape triunghiulare și de o grilă de mari dimensiuni. Silueta este compusă în principal din linii drepte, iar luneta pare că se prelungește până la capătul haionului. Tot în spate avem niște blocuri optice pe care, parcă,le-am mai văzut la alte modele din aceeași clasă.
Sub capotă avem un motor supraalimentat cu o cilindree neobișnuită pentru un motor pe benzină: 1.5 litri. Vom vedea acest motor pe toată gama VAG, mai ales că pare unul destul de eficient. Propulsorul oferă 150 CP și cuplat la o transmisie DSG cu 7 trepte. Mașina este destul de sprintenă în oraș, dar și pe autostradă. Bonus, mașina stă destul de bine pe asfalt și în curbe. Direcția este și ea destul de precisă.
În interior regăsim tot un design marca Skoda: eficient, dar parcă lipsit de emoție. Bordul este construit tot din linii drepte, dar este dominat de un ecran de 9.2 inch, aparținând sistemului multimedia Columbus. Am apreciat în mod deosebit forma scaunelor, cu susținere laterală foarte bună, dar și sistemul audio Canton. Sistemul multimedia oferă conectivitate Apple CarPlay, Mirror Link și Android Auto.
În Skoda Scala pot călători 5 persoane cu tot cu bagajele aferent, fiind una dintre cele mai încăpătoare mașini din segment. Portbagajul se află din punct de vedere al dimensiunilor peste media segmentui.
În ceea ce privește siguranța, pe lista sistemelor prezente la bord regăsim un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de detectare a pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor din trafic (are o oarecare întârziere), monitorizarea unghiului mort și avertizare la ieșirea cu spatele din parcare.

Skoda Scala 1.5 TSi DSG
0-100 km/h: 8,2 s
Viteză maximă: 202 km/h
L/l/î: 4.362/1.793/1.471
Masă proprie: 1.355 kg
Volum portbagaj (l): 467
Cilindree (cmc): 1.498
Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts