Tranziţia la vehiculele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, au declarat joi sindicatele din sectorul metalurgic şi un grup de lobby, cerând guvernului să înceapă discuţii privind măsurile de sprijinire a industriei auto, transmite Reuters.
Analiştii spun ca sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în alte părţi din cauza dimensiunii mici a firmelor medii din ţară si a amplorii investiţiilor necesare pentru a se conforma cu planul de climă „Fit-For-55” al Uniunii Europene, care elimină treptat motoarele cu ardere internă din 2035.
”Acest plan, dacă nu este însoţit de intervenţia (guvernamentală), ar putea duce la o pierdere de aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, din care 63.000 în perioada 2025-2030”, au declarat într-un comunicat grupul patronal Federmeccanica şi sindicatele FIM, FIOM şi UILM, într-un comunicat comun rar.
Ei au spus că producţia de vehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unităţi în 1997 la 700.000 anul trecut, din care mai puţin de 500.000 de autoturisme.
Trebuie să revenim la producerea a aproximativ 1,5 milioane de unităţi pe an”, a spus şefa FIOM, Francesca Re David.
Industria auto din Italia angajează direct şi indirect 278.000 de lucrători şi reprezintă aproximativ 6% din produsul intern brut al ţării, potrivit datelor de la asociaţia auto ANFIA.
La începutul acestei săptămâni, ministrul Industriei Giancarlo Giorgetti a declarat că va prezenta propuneri în săptămânile următoare pentru stimulente, în vederea sprijinirii industrei auto italiene.
De asemenea, sindicatele îndeamnă guvernul să încheie un acord final cu Stellantis, cel mai mare producător de automobile din ţară, pentru a construi o fabrică de producere a bateriilor pentru a aproviziona producţia de vehicule electrificate în Italia.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anul trecut că grupul va construi una dintre fabricile sale europene de baterii în Termoli, în centrul Italiei, dar încă nu a fost semnat un acord cu Roma.