AutoReport a testat o compactă care s-a modificat substanțial odată cu noua generație. De data aceasta Seat Leon a primit și varianta cu trei uși care a devenit subiectul încercărilor noastre.
Compacta spaniolă revine într-o formă mai atrăgătoare, la fel de seducător și mai high tech.
Am testat acest model pe un traseu de 500 de kilometri pe ruta, București-Brăila-București. Astfel am putut acoperi și o porțiune din Autostrada Soarelui, dar și drumuri naționale și porțiuni de trafic urban.
A treia generație a Seat Leon a fost prezentată oficial, anul trecut, la Salonul Auto de la Paris. Look-ul este acum mai agresiv, și te duce cu gândul la conceptul IBE dar și la Ibiza. Varianta în 3 uși, este zveltă și foarte plăcută de către cei care intră în contact cu ea.
Precedenta generație a Leon vine cu un renume destul de bun mai ales din punctul de vedere al comportamentului sportiv și asta datorită unor versiuni de performanță (precum Cupra) bine gândite. Noul Seat Leon are o misiune dificilă în păstrarea acestui renume.
Acest model este cel de-al treilea care pornește de pe celebra multiplatformă MQB a grupului VW. De pe aceasta deja iese Audi A3 dar va ieși și a șaptea generație Golf.
La o primă vedere Leon arată ca o compactă desenată ca la carte. La o privire mai atentă se observă niște unghiuri speciale, mai ales la blocurile optice ce au primit elemente de iluminare LED asemănătoare celor de la Audi. Aceste unghiuri neobișnuite sunt păstrate și înăuntru.
Chiar și gurile de aerisire sunt asimetrice. Ampatamentul mai mare al actualei generații ajută foarte mult și la obținerea unui mai mare spațiu interior.
În interior, Leon va avea un panou de instrumente foarte asemănător cu cel de pe cel mai nou Audi A3.
Printre noutăți se numără un sistem infotainment cu ecran tactil de 5,8 inch. Remarcăm un plus în ceea ce privește finisajele și materialele, dar și la nivelul scaunelor care sunt mai confortabile decât cele ale precedentei generații și oferă o susținere laterală mai bună. Noi am testat echiparea sport FR care oferă față de celelalte suspensie mai coborâtă și mai rigidă și jante mai mari cu anvelope mai late. Această echipare face din Leon o mașină mai bună din punct de vedere aerodinamic. O face să poată lua curbele mai strâns.
Compromisul necesar pentru întărirea suspensiei nu se simte când vine vorba de confort. Gama de motoare este destul de bogată.
Dintre acestea l-am testat pe cel mai aclamat: un motor pe benzină turbo de 1,4 litri ce oferă o putere de 140 CP. Ajutat de un sistem start/stop, acest motor care livrează foarte bine cuplul, atinge un consum de 7,5 litri în mediul urban.
Este un motor care cântărește mai puțin decât ceea ce este în gamă dar oferă performanțe și reprize destul de bune, ajutat fiind de cutia de viteze manuală cu 6 trepte.
Per total, look-ul noului Seat îl confirmă ca unele dintre cele mai bune compacte de pe piață, dar și ca o alternativă bună la suratele mai scumpe din grup.
Seat Leon FR 1,4 TSI
0-100 km/h: 9,3 secunde
Viteza maximă: 202 km/h
L/l/î: 4.263/1.816/1.459
Masă proprie: 1.224 kg
Volum portbagaj (l): 380
Cilindree (cmc): 1.390
Putere (CP): 140 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (test)
Cutie de viteze: Manuală, 6 trepte