Cu un trimestru doi mai bun decât cel precedent, dar cu rezultate semestriale sub cele de anul trecut, Porsche a anunțat care sunt cauzele pentru care a fost nevoită să-și ajusteze țintele pentru acest an: scăderea veniturilor și a profitului operațional, pe fondul declinului vânzărilor.
Porsche a anunțat „cifre solide” pentru prima jumătate de an, dar cu valori sub cele din 2023, ceea ce înseamnă că afacerea cu mașini sport s-a contractat. Cauza principală este dată de scăderea vânzărilor, într-un moment în care compania își schimbă aproape întreaga gamă, cu modele noi sau cu facelift-uri.
Veniturile Porsche în primele șase luni ale anului au totalizat 19,46 miliarde euro, în scădere cu 4,8% față de anul trecut, declinul fiind de aproape un miliard de euro. În aceste condiții, profitul operațional al companiei s-a micșorat cu 800 de milioane de euro, ceea ce înseamnă peste 20% în minus față de semestrul 1 din 2023, o veste proastă pentru acționari, care vor primi mai puțin bani din dividende.
Și marja operațională a fost afectată, aici fiind însă implicate mai mult decât scăderea veniturilor. De la 18,9%, una dintre cele mai mari valori din industria auto, valoarea a scăzut la 15,7%.
Pentru perioada de raportare, vânzările Porsche au totalizat 155.945 autoturisme, cu 6,8% mai puține (scădere de 12.000 de vehicule).
Porsche spune că înregistrează o cerere mare pentru noul 911 Carrera GTS T-Hybrid, care, împreună cu noul Macan electric au mărit oferta mărcii și totodată încep să contribuie la revenirea profitabilității la valorile mari anterioare, lucru care s-a văzut deja în trimestrul 2, când rentabilitatea a ajuns la 17%.
„Noul 911 Carrera GTS este primul 911 omologat rutier cu sistemul hibrid de performanță super-ușoară, a cărui tehnologie a fost dezvoltată și testată în sporturile cu motor. Cererea pentru această mașină sport entuziasmantă a depășit așteptările noastre”, spune CEO Oliver Blume. „Cu cea mai mare ofensivă de produse din istoria Porsche, ne punem în pole position pentru această cursă de transformare de anduranță. Puterea inovatoare a Porsche este subliniată de o serie întreagă de puncte tehnologice care credem că vor încânta și vor inspira clienții noștri din întreaga lume.”
Fluxul net de numerar al Porsche, din segmentul auto, a fost de 1,12 miliarde de euro, la jumătate față de valoarea de anul trecut, 2,22 miliarde de euro.
Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Consiliului pentru finanțe și IT, spune că Porsche poate absorbi cu bine condițiile dificile din piață: „În vremuri dificile, suntem robusti din punct de vedere financiar și foarte profitabili, datorită strategiei noastre de vânzări orientate spre valoare și structurii noastre de vânzări bine echilibrate. Acest lucru ne oferă capacitatea de a absorbi în mare măsură fluctuațiile de pe piețele individuale.”
Principalele scăderi ale constructorului german de automobile au venit din China, acolo unde declinul a depășit 30%, fiind nevoie ca șeful acestei regiuni să fie schimbat din funcție.
Șeful de vânzări al Porsche spune că va fi menținută flexibilitatea tipurilor de propulsie în care se investește, încercând să risipească temerile unor investiții prea mari în electrificarea completă a gamei.
„Deoarece transformarea către electromobilitate se dezvoltă foarte diferit în întreaga lume, am început deja să recalibram și să re-prioritizăm proiectele și produsele în ceea ce privește tehnologia ICE”. Meschke mai spune că o parte a strategiei este păstrarea menținerea atenției pe toate cele trei tipuri de propulsoare, vehicule integral electrice, hibrizi plug-in eficienți și motoare ICE. „Clienții noștri vor putea continua să aleagă dintr-o gamă largă de modele hibride și cu combustie puternice și eficiente, precum și modele electrice în viitor”.
Porsche a anunțat revizuirea țintelor anuale, dar cauza ar fi nu scăderea profitabilității, ci o problemă de aprovizionare cu aluminiu, care ar putea determina inclusiv oprirea producției în unele dintre uzinele mărcii.
„În ciuda contramăsurilor imediate, devine evident că deficitul iminent de aprovizionare va duce la deprecieri ale producției care nu vor fi compensate în totalitate pe parcursul anului”, transmite compania.
Comitetul Executiv al Porsche AG a decis să ajusteze previziunile pentru exercițiul financiar la următoarele valori:
- un randament al vânzărilor între 14% și 15% (prognoză anterioară: între 15% și 17%),
- venituri din vânzări între 39 și 40 de miliarde de euro (prognoza anterioară: 40 până la 42 de miliarde de euro),
- o marjă a fluxului net de numerar pentru automobile între 7% și 8,5% (prognoză anterioară: între 8,5% și 10,5%),
- o marjă EBITDA auto între 23% și 24% (prognoză anterioară: între 24% și 26%),
- o cotă BEV auto între 12% și 13% (prognoză anterioară: între 13% și 15%).