Grupul auto francez Renault a anunţat miercuri că va combina operaţiunile de la trei dintre fabricile sale din nordul Franţei într-o nouă entitate juridică, Renault ElectriCity, care va produce 400.000 de vehicule pe an până în 2025.
Prin crearea unui centru de producţie a automobilelor electrice în nordul Franţei, Renault vrea să concureze mai bine pe piaţa automobilelor electrice din Europa, care în prezent înregistrează o creştere rapidă.
Noua entitate va duce până în 2025 la crearea a 700 de locuri de muncă la cele trei fabrici, unde în prezent sunt aproape 5.000 de angajaţi, a informat Renault.
Grupul Renault şi sindicatele reprezentative (CFDT, CFE-CGC, CFTC, CGT, FO şi SUD) au semnat un acord pentru viitorul uzinelor Renault în regiunea Hauts-de-France. În urma acordului ia naştere Renault ElectriCity: entitatea juridică deţinută integral de Renault SAS şi care grupează fabricile din Douai, Maubeuge şi Ruitz, se arată într-un comunicat al producătorului auto.
Renault ElectriCity este o componentă din planul noului director general Luca de Meo de a relansa producătorul auto, care se confruntă cu dificultăţi, şi de a majora producţia de automobile electrice şi hibride. În plus, hub-ul ar ajuta şi la respectarea unei promisiuni făcute statului francez, cel mai mare acţionar de la Renault, vizând păstrarea locurilor de muncă şi tehnologiei dedicate automobilelor electrice în Franţa.
Bloomberg anunţa săptămâna trecută că la scurt timp după ce a fost numit la conducerea Renault, în 2020, Luca de Meo le-a spus sindicatelor că dezvoltarea unui automobil electric care să coste mai puţin de 20.000 de euro este crucial pentru Renault. Anul trecut, modelul Renault Zoe a fost cel mai bine vândut automobil electric pe piaţa din Europa, însă în acest an riscă să fie devansat de modelele electrice produse de Tesla şi Volkswagen AG.
Între timp, noul CEO a dezvăluit că viitorul model Megane electric va fi produs la uzina de la Douai, în timp ce la uzina de la Maubeuge sunt în producţie versiuni electrice ale utilitarei Kangoo. Aceeaşi companie produce modelul electric Dacia Spring la o uzină din China pe care îl comercializează în Europa.
Renault le-a spus investitorilor că 2021 va fi un an dificil după pierderile record de opt miliarde de euro înregistrate anul trecut. Compania reduce costurile şi restructurează personalul din Franţa şi, în acelaşi timp, se confruntă cu opririle de producţie cauzate de lipsa semiconductorilor.
În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt miliarde de euro, în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3%, până la 2,95 milioane de unităţi. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.