După ce a fost prezentat în exclusivitate la Salonul Auto de la Paris, noul Renault Kadjar este acum disponibil şi în România. Lansat în 2015, acesta a devenit un model de bază în gama Renault, un produs global pentru care au optat deja peste 450.000 de utilizatori din peste 50 de țări. Comenzile pentru noul model au fost deschise astăzi, 16 ianuarie, iar prețul de pornire este 18 600€, TVA inclus.
Designerii au regândit partea frontala și spatele modelului, pentru a-i spori atractivitatea. Atât grila față, cât și bara spate au noi inserții şi detalii cromate. O noutate importantă o reprezintă adoptarea blocurilor optice LED. Identitatea luminoasă sub forma literei „C” este evidențiată prin încorporarea luminilor de semnalizare în farurile LED. De asemenea, în partea din spate, indicatoarele luminoase, precum și luminile de marșarier și cele de ceață sunt încorporate în bara de protecție, asigurând un design elegant.
O atenție sporită a fost acordată evoluției calității percepute. Interiorul a fost revizuit, fiind acum mai rafinat şi mai confortabil. Noi detalii cromate subliniază conturul aeratoarelor, mânerele ușilor și consolei. Partea centrală a tabloului de bord găzduiește un nou ecran multimedia, care oferă o luminozitate și o sensibilitate la atingere îmbunătățite. Perfect integrată, unitatea este la același nivel cu suprafața tabloului de bord, oferind fluiditate și eleganță. Scaunele redesenate sunt dotate cu opțiune de reglare pe lungime, care permite extinderea șezutului cu până la 6 cm. De asemenea, pentru un confort ridicat, Noul Kadjar propune scaune profilate din spumă cu densitate sporită, care previne oboseala în cazul călătoriilor lungi, şi asigură un suport lateral mai bun. Cotiera de pe consola centrală culisează pentru o mai bună adaptabilitate. Butoanele de comandă pentru deschidere geamurilor au fost re-stilizate şi repoziționate, fiind însoțite acum şi de un sistem de iluminare pentru utilizarea pe timp de noapte.
Noul SUV adoptă un motor 1.3 TCe performant cu 2 versiuni de putere: TCe140 GPF (240Nm la 1600 rpm) și TCe 159 GPF (260 Nm la 1750 rpm), ambele disponibile cu o cutie manuală sau cu o cutie automată cu dublu ambreiaj EDC şi o transmisie de tipul 4×2. Arhitectura cu 4 cilindri este garanția funcționării fără vibrații, în timp ce cuplul său generos oferă o mare ușurință la turații reduse.
In gama diesel, Noul Kadjar propune 2 motoare modernizate şi echipate cu un sistem selectiv de reducere catalitică (SCR), considerat cel mai eficient sistem de post-tratare a oxizilor de azot (NOx). Această tehnologie reduce emisiile poluante ale motoarelor, fără niciun impact asupra performanței. Motorul 1.5 Blue dCi 116, disponibil cu o cutie de viteze manuală, este echipat cu „overboost”, asigurând o creștere temporară a puterii și un cuplu suplimentar. Acesta oferă un plus de 4 kW (+5 CP) de putere și un cuplu de 25 Nm. 1.7 Blue dCi 150, motorizarea de top, este cuplată la o cutie de viteze manuală şi o transmisie 4×4, având o putere mai mare cu 20 CP față de modelul precedent. Aceasta va fi disponibilă în gama din România în al doilea trimestru al anului.