Renault Kadjar – tracțiune integrală franțuzească

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

După experiența cu Renault Kadjar cu tracțiune 4×2 am vrut să cunoaștem acest SUV și în varianta cu tracțiune integrală. Astfel, SUV-ul mărcii franceze s-a întors la noi în varianta cu tracțiune integrală.
Kadjar atrage în primul rând datorită designului, dar și a prețului raportat la concurență. Renault scrie un nou capitol în istoria sa. Pentru prima dată, francezii pătrund în postura de „capi de serie” și în segmente mai mari decât B-ul unde se descurcă atât de bine. Modelul este construit pe aceeași platformă cu fratele de concern, Qashqai.
O combinație între actualele elemente de design Renault, regăsite și la Captur și cele de la modelul Nissan Qashqai se împletesc pentru a crea cel mai frumos SUV pe care l-a prezentat vreodată Renault. Partea față este dominată de rombul imens al producătorului francez, iar părțile laterale au linii frumos conturate. Partea spate amintește, în schimb de noua gamă Nissan.
Modelul de test are sub capotă cel mai puternic diesel din ofertă, motorul de 1,6 litri dCi, cu 130 CP, în versiune 4×4, cu transmisie manuală în 6 rapoarte. Echipat cu tracțiunea integrală și cu motorul diesel, Kadjar are suficientă putere și calități care îl fac redutabil și pe teren accidentat. Desigur că nu este un offroader pur-sânge, dar scoate din situații mai grele.
Din punct de vedere dinamic mașina stă destul de bine pe asfalt, dar și în curbe. Suspensia este destul de confortabilă, dar am prefera modelul mai mult cu o motorizare diesel, cuplul asigurat de aceasta fiind mai util în cazul unor demaraje sau pante.
Plasat între modelele Captur și Koleos, Kadjar are suficient spațiu interior pentru 5 persoane. SUV-ul măsoară: 4,45 metri în lungime, 1,84 metri în lățime și 1,60 metri, în înălțime. Volumul de 472 litri al portbagajului poate fi extins până la 1.478 litri prin rabatarea banchetei.
Interiorul oferă materiale și finisaje destul de bune, dar încă sunt suprafețe unde ne-am dori un plastic mai moale. La bord este prezentă a doua generație a sistemului de infotainment R-link. Ecranul de 7 inch este mai ușor de folosit. Interfața grafică este acum asemănătoare cu cea a unei tablete: iconițele pot fi mișcate prin atingere și tragere, iar textele se pot citi prin scroll și zoom.
La capitolul siguranță, Kadjar stă foarte bine, venind cu unele dintre cele mai noi sisteme disponibile pe piață. Astfel Kadjar te ajută la ajustarea vitezei, menținerea direcției, verificarea unghiurilor moarte sau schimbarea iluminării de drum în funcție de vehiculele din apropiere.

Renault Kadjar 1.6 dCi 4×4
0-100 km/h: 10,5 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 130 la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.449 / 1.836 / 1.607
Masă proprie: 1.611 kg
Volum portbagaj (l): 472

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts