Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat joi că îşi va prezenta planul strategic în data de 14 ianuarie 2020, transmite Reuters.
Acest plan, botezat „Renaulution”, la care se lucrează de mai multe luni şi este destinat să răspundă la dificultăţile cu care se confruntă producătorul auto, va fi prezentat de noul director general Luca de Meo, care a fost numit la conducerea Renault în luna iulie a acestui an.
Afectat începând din 2018 de arestarea fostului său CEO Carlos Ghosn şi de o deteriorare a profitabilităţii, Renault a înregistrat pierderi record de peste şapte miliarde de euro în prima jumătate a acestui an.
Groupe Renault, producător auto din anul 1898, este un grup internaţional prezent în 134 de ţări, care a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule, în 2019. În prezent, compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.