Parchetul din Paris a iniţiat o procedură judiciară împotriva grupului auto Renault, suspectat de „înşelătorie” în cazul emisiilor poluante ale motoarelor diesel, însă compania franceză susţine că respectă toate reglementările, relatează cotidianul Le Figaro.
„Procurorii vor investiga un eventual caz de înşelătorie în cazul calităţii şi asupra controalelor efectuate, consecinţa fiind furnizarea unor produse periculoase pentru sănătatea oamenilor şi animalelor”, a transmis vineri Parchetul din Paris.
Potrivit unor surse judiciare, ancheta vizează emisiile motoarelor diesel fabricate de grupul auto francez Renault. Experţi citaţi de presa franceză afirmă că grupul auto ar fi instalat un soft pentru controlul emisiilor poluante ale motoarelor diesel.
„Renault respectă legislaţia franceză şi europeană, iar vehiculele sunt conforme cu normele în vigoare”, a reacţionat constructorul auto francez, precizând că „a luat notă” de iniţiarea procedurii judiciare.
În decembrie 2015, Thierry Bolloré, director general adjunct al Renault, recunoştea că grupul auto francez nu era „la nivelul cel mai bun” la capitolul emisii poluante. La aceeaşi concluzie a ajuns şi Comisia Royal, constituită de Ministerul francez al Mediului pentru verificarea emisiilor la vehiculele aflate în circulaţie.
Joi, Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) din Statele Unite a acuzat grupul auto Fiat Chrysler de utilizarea unui soft care a permis emisii poluante excesive.
În octombrie 2015, o investigaţie efectuată de Clubul auto german ADAC arăta că vehicule diesel construite de producători precum Renault, BMW, Nissan, Citroen, Mercedes, Peugeot, Jeep, Hyunday şi Mazda nu respectă standardele privind emisiile.
Grupul auto german Volkswagen a trebuit să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În septembrie 2015, Volkswagen a anunţat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul era programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situatiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon.